فرمانده انتظامی استان قم از کشف ۱۵۴ میلیارد و ۳۷۷ میلیون ریال انواع کالای قاچاق طی ۷ ماهه گذشته درقم خبر داد. وی همچنین از کشف ۱۷۷ کیلوگرم تریاک دراین استان خبر داد.
کد خبر: ۷۹۶۴۶۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۵ 12 November 2019

به گزارش تابناک قم، فرمانده انتظامی قم از کشف ۱۷۷ کیلوگرم تریاک دراین استان خبر داد و گفت: ۶ قاچاقچی مواد مخدر نیز در این رابطه دستگیر شدند.

سردار عبدالرضا آقاخانی اظهار داشت: روز گذشته با رصد اطلاعاتی اداره عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدرقم مشخص شد، فردی قصد دارد محموله مواد مخدر را با یک دستگاه خودرو تریلی کشنده از یک استان جنوبی با عبور از محورمواصلاتی استان قم به قزوین منتقل کند، بنابراین موضوع دردستور کار ماموران این پلیس قرارگرفت.

وی تصریح کرد: درادامه ضمن هماهنگی قضایی، ماموران به محور مواصلاتی موردنظر اعزام شدند و با کنترل آمد و شد خودروهای عبوری ، خودرو مذکور را شناسایی و متوقف کردند.

آقاخانی اضافه کرد: سپس طی بازرسی از خودرو تریلی ۸۲ کیلو و ۷۵۰ گرم تریاک درقالب ۳۷ بسته مواد مخدرکشف و راننده و سرنشین خودرو دستگیر شدند.

وی ادامه داد: همچنین روزگذشته ماموران پاسگاه سلفچگان یک قاچاقچی مواد مخدر را شناسایی و دستگیرکردند.

آقاخانی اضافه کرد: متهم با ورود به قم قصد داشت محموله ۳۷ کیلوگرمی تریاک را به فروش برساند که حین انجام معامله به همراه خریدار مواد افیونی در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شدند.

وی گفت: در پی‌گیری اطلاعاتی اداره عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر قم مشخص شد ۲ قاچاقچی قصد دارند مقدار قابل‌توجهی مواد مخدر را از یکی از استان‌های مرکزی با عبور از محور مواصلاتی قم به تهران منتقل کنند، بنابراین موضوع در دستور کار ماموران این پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان قم تصریح کرد: در ادامه ضمن هماهنگی‌های قضایی، ماموران به محل‌های موردنظر در محورهای مواصلاتی اعزام شدند و با کنترل نامحسوس آمد و شد خودروهای عبوری، سرانجام یک دستگاه پژو پارس و یک دستگاه زانتیا را در این رابطه شناسایی کردند. که خودروها متوقف و با دستگیری هر ۲ راننده، پژو پارس و زانتیا برای بازرسی به پلیس مبارزه با مواد مخدر استان منتقل شد.

وی گفت: سرانجام طی بازرسی صورت گرفته ۵۸ کیلو و ۸۱۰ گرم تریاک در قالب ۶۶ بطری پلاستیکی کشف شد و درنهایت متهمان پس از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی استان شدند.

کشف بیش از۱۵۴ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق در قم

فرمانده انتظامی استان قم همچنین از کشف ۱۵۴ میلیارد و ۳۷۷ میلیون ریال انواع کالای قاچاق طی ۷ ماهه گذشته درقم خبر داد.

وی تصریح کرد: با تلاش و عزم همگانی مجموعه فرماندهی انتظامی قم و استفاده از توان نیروها در بخش‌های مختلف، بحمدالله در ۷ ماهه گذشته کشفیات در حوزه مبارزه با قاچاق کالا بسیار قابل‌توجه بوده‌است.

وی گفت: در این مدت ۲۵۰ پرونده در رابطه با قاچاق کالا و ارز تشکیل شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵ درصد افزایش داشته و ۲۶۶ تن نیز دستگیرشده‌اند که ۱۶درصد افزایش داشته‌است.

آقاخانی اضافه کرد: در این رابطه ۱۱۵ دستگاه انواع خودرو حامل کالای قاچاق توقیف شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۹ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

انهدام باند سارقان احشام در قم

فرمانده انتظامی قم درادامه با اشاره به انهدام باند سارقان احشام دراین استان گفت: در این رابطه ۶ تن دستگیر شدند.

آقاخانی اظهار داشت: در پی وقوع سرقت ۲۵۰ راس دام از یک دامداری در یکی از روستاهای قم، بلافاصله دستگیری سارق و یا سارقان دردستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی گفت: در ادامه با برنامه‌ریزی‌های انجام‌ شده در روند تحقیقات تخصصی کارآگاهان و انجام اقدام‌های پلیسی، ۲ سارق احشام شناسایی و با هماهنگی قضایی طی عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شدند.

وی افزود: متهمان ابتدا منکر بزه انتسابی بودند اما سرانجام با شواهد و قرائن موجود لب به اعتراف گشوده و به سرقت ۲۵۰ راس گوسفند به ارزش بیش از ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتراف کردند.

آقاخانی با اشاره به شناسایی و دستگیری ۴ تن از دیگر متهمان این پرونده، گفت: افراد مذکور درنهایت پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضایی استان شدند.

توقیف خودروهای حادثه‌ساز در دستور کار پلیس‌راه استان قم

رئیس پلیس‌راه فرماندهی انتظامی قم نیز از توقیف خودروهای حادثه‌ساز در این استان خبر داد و گفت: باهدف تامین امنیت ترافیکی و افزایش ایمنی عبور و مرور، پلیس با رانندگان قانون‌گریز و حادثه‌آفرین برخورد قاطع، قانونی و بدون اغماض خواهد داشت.

سرهنگ مختار پناهی اظهار داشت: پلیس‌راه استان قم با رانندگان متخلفی که با انجام حرکات نمایشی، مخاطره‌آمیز و یا لج بازی با سایر رانندگان اقدام به رانندگی می‌کنند، بدون اغماض برخورد کرده و به مقام قضایی معرفی می‌کند.

وی ادامه داد: سرعت، سبقت غیرمجاز و انحراف به چپ خط قرمز پلیس است و بدون هیچ گذشتی با رانندگانی که مرتکب این تخلفات شوند قاطعانه برخورد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در طول مسیر اگر راننده‌ای مرتکب ۲ تخلف هم‌زمان شود به مدت ۷۲ ساعت خودروی وی توقیف و روانه پارکینگ می‌شود.

پناهی گفت: رعایت فاصله طولی، خودداری از هرگونه تغییر مسیر ناگهانی، رانندگی در بین خطوط و استراحت در هنگام خستگی مهم‌ترین مواردی است که رانندگان باید به آن توجه داشته باشند.

برخورد پلیس راهور قم با بوق زدن‌های ممتد و غیرضروری رانندگان

سرپرست پلیس راهور قم نیز از برخورد پلیس با بوق زدن‌های غیرضروری و ممتد رانندگان در سطح استان خبر داد.

سرهنگ علی حسن قیصری، با تخلف خواندن اقدام رانندگان به بوق زدن‌های مکرر، اظهار داشت: در جدول جرائم رانندگی میزان جریمه برای بوق زدن‌های غیرضروری مشخص‌شده‌است.

وی بابیان اینکه بوق به‌عنوان وسیله اخطاری - شنیداری در وسیله نقلیه کارگذاشته‌شده و جزو ضروریات است، افزود: موارد میزان استفاده و همچنین نوع صدای بوق درقوانین مشخص است و خارج از این چارچوب مشمول تخلف می‌شود.

قیصری با اشاره به اینکه زمان استفاده از بوق خودرو مشخص است، ادامه داد: استفاده از بوق برای مطلع کردن راننده دیگر یا عابر پیاده نسبت به حضور خود درصورتی‌که با سایر علائم اخطاری ازجمله چراغ‌راهنما یا نوربالا یا پایین نتوانیم نیت خود را اعلام کنیم، به کار می‌رود.

وی تصریح کرد: متاسفانه بعضی رانندگان از بوق زدن به‌عنوان فراخوان مسافر، سلام و خداحافظی، تشکر یا اعلام اعتراض استفاده می‌کنند که این موارد نیز ممنوعیت قانونی دارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار