معاون سواد آموزی استان قم خبر داد:
معاون سوادآموزی استان قم گفت: طبق اعلام مرکز آمار، حدود ۱۰۰هزار بی‌سواد درسطح استان وجود دارد که ۳۳هزار نفر آن‌ها بین سنین ۱۰ تا ۴۹ سال هستند.
کد خبر: ۷۹۶۸۲۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۳ 13 November 2019

به گزارش تابناک قم، محمدرضا قاسمی‌نیا عنوان کرد: نهضت سوادآموزی متولی آموزش و سوادآموزی افراد بالای ۱۰سال بازمانده از تحصیل است که علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به نهضت سوادآموزی، از نعمت سواد بهره‌مند شوند.

وی در خصوص آمار افراد بی‌سواد اظهار کرد: طبق اعلام مرکز آمار حدود ۱۰۰هزار بی‌سواد درسطح استان وجود دارد که ۳۳هزارنفر آن‌ها سنین بین ۱۰ تا۴۹ سال و حدود ۱۴ هزار نفر نیز از اتباع خارجی هستند که در قم حضور دارند.

قاسمی‌نیا در ادامه بیان کرد: باید آموزش افراد تا مقطع ابتدایی الزامی شود تا مانع از ایجاد بی‌سوادی در کشور شویم، نهضت سوادآموزی به دلیل عدم اطلاع کافی از مشخصات فردی و کدپستی دقیق افراد بی‌سواد، نمی‌تواند پیگیری را به تنهایی بر عهده گیرد ولازم است تمام نهادهای مربوط و مسئول در این امر مشارکت داشته باشند.

وی افزود: یکی دیگر از دلایل عمده بی‌سوادی در سنین پایین، عدم اجرای مصوبات قانون حمایت خانواده است، والدینی که مانع از تحصیل فرزندان خود شوند و آن‌ها را درجهت بهبود اوضاع مالی خانواده مجبور به کار می‌کنند، باید محکوم شوند و جریمه‌هایی از جمله جریمه‌های نقدی برای خانواده‌ها درنظر گرفته شود.

معاون سواد آموزی قم اضافه کرد: اگر حتی در استان یک کودک که در سن مدرسه است از تحصیل باز بماند برای استان آمار زیادی محسوب می‌شود، جلوگیری از بی‌سوادی باید به طور کامل انجام گیرد، درحالیکه اکنون بدین شکل عمل نمی‌شود.

قاسمی‌نیا بیان کرد: یکی از الزامات قانونی دیگر که باید در جهت تشویق افراد برای سوادآموزی داشته باشیم، تصویب مقررات تشویقی و حمایتی از سوی دولت و مجلس است که معاونت سوادآموزی قم آمادگی خود را مبنی بر ارائه پیشنهادات تشویقی در خصوص این مورد اعلام کرده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار