آیت الله سعیدی:
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با تأکید بر توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه، افزود: با توسعه فرهنگ قرآنی می‌توان زمینه‌ساز امر ظهور بود.
کد خبر: ۷۹۶۸۲۸
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۴ 13 November 2019

به گزارش تابناک قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی بعد از ظهر سه‌شنبه در ششمین نشست شورای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی استان قم که در سالن محراب حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) برگزار شد، با بیان اینکه برگزاری این جلسات با حضور نمایندگان نهادهای مختلف با رشد و ارتقا همراه خواهد بود، افزود: خداوند در قرآن کریم پیامبر گرامی اسلام(ص) را اسوه حسنه برای مؤمنان معرفی می‌کند.

وی اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) با خصایص و الگوهایی که برای امت اسلامی مشخص کردند، راه تعالی و پیشرفت را به جامعه معرفی کردند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) گفت: مناصبی همچون پیامبری و امامت را خداوند به برخی اعطا می‌کند و کسی نمی‌تواند در این مسیر طلبی از خداوند داشته باشد.

وی با بیان اینکه با پیروی از پیامبر اکرم(ص) می‌توان ولی خدا شد و به مقام عالی رسید، تأکید کرد: انسان باید پیامبر(ص) را اسوه قرار دهد تا با دوری از گناه به بندگان خوب و ولی خدا تبدیل شود نه اینکه بخواهد خود نیز پیامبر باشد.

آیت الله سعیدی با بیان اینکه انس با قرآن و اهل‌بیت(ع) به انسان کمک می‌کند از شر هواهای نفسانی رهایی یابد، افزود: خداوند شیطان را سلطان بر انسان قرار نداده مگر اینکه بنده خود بخواهد شیطان را سلطان بر نفسش قرار دهد.

وی با اشاره به لزوم توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه افزود: با توسعه فرهنگ قرآنی می‌توان زمینه‌ساز امر ظهور بود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار