دبیرکل اتاق بازرگانی قم:
دبیرکل اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی قم گفت: میزان صادرات استان از ابتدای امسال تا پایان مهرماه از مبدا تولید، ۱۳۸ میلیون دلار و وزن ۱۷۷ هزار تن بوده‌است.
کد خبر: ۷۹۷۱۵۶
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۰۱:۲۰ 14 November 2019

به گزارش تابناک قم، محمد حاجی زمانی در سمینار تخصصی فرصت‌های صادرات و سرمایه گذاری استان قم افزود:‌ ۴۷ درصد بازار صادراتی قم را کشور عراق شامل شده و بعد از آن افغانستان در رتبه دوم هدف صادراتی استان قرار گرفته‌است.

وی خاطرنشان کرد: در این استان ۱۱ شهرک و ناحیه صنعتی فعال، یکهزار و ۳۰۰ هکتار اراضی صنعتی، ۲۲۰۰ قرارداد صنعتی و ۵ هزار و ۳۰۰ واحد تولیدی شکل گرفته‌است.

حاجی زمانی تصریح کرد: با توجه به محدودیت سرمایه گذاری صنعتی درشعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران، قم به یکی از کانون های سرمایه گذاری تبدیل شده است.

وی ابراز کرد: ۲ هزار طرح صنعتی دراستان فعال است که بیش از ۱۲۰۰ واحد صنعتی فقط ۲۰ درصد از ظرفیت آنها استفاده می‌شود.درصورتی که ظرفیت‌های این واحدهای تولیدی تکمیل شود ۴۱ هزار شغل جدید به وجود می‌آید.

وی گفت:‌ درهفت ماه گذشته ۵۸ فقره پروانه بهره‌برداری به ارزش یکهزار و ۶۶۳ میلیارد ریال و اشتغال آفرینی برای ۱۵۱۹ تن صادر شده‌است.

وی بیان داشت:۶۲ فقره پروانه بهره برداری توسعه ای با ۸۱۱ میلیارد ریال و ظرفیت ایجاد ۱۲۰۵ تن نیز در هفت ماه ابتدای سال جاری صادر شده است.

حاجی زمانی اضافه کرد: هدف گذاری سال ۹۸ بر اساس سند اشتغال استان، ایجاد ۵ هزار و ۱۰۰ شغل جدید است که تا پایان مهرماه بیش از ۲ هزار اشتغال به وجود آمده‌است.

دبیرکل اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی قم گفت: یکهزار و ۶۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام استان اعتبار مورد نیاز است که تامین این منابع از طریق ظرفیت‌های داخلی و منابع بانکی ممکن نیست و باید از طریق سرمایه‌گذاری خارج از استان تامین شود.

حاجی زمانی عنوان کرد: قم استانی است که در شرایط ارزی و اقتصادی حاکم بر کشور کمترین تعداد تعطیلی واحدهای صنعتی و تعدیل نیرو را از آن خود کرده‌است.

وی همچنین بیان کرد: سرمایه گذاری در انرژی‌های خورشیدی و تجدید پذیر از ظرفیت های مهم قم در امر سرمایه گذاری و بهبود وضعیت پدافندی استان است، قم سالانه به صورت متوسط بیش از ۲۷۰ روز آفتابی دارد.
وی گفت:‌در سطح استان قم بیش از ۷۰۰ کارت بازرگانی برای جوانان کارآفرین صادر شده است.

وی بیان کرد: از سال ۷۴ و بعد از تبدیل شدن قم از یکی از شهرستان های استان مرکزی به استان مستقل جهش‌های صنعتی قابل توجهی درآن شکل گرفته‌است.

بیش از ۲هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در قم وجود دارد که از این تعداد حدود ۹۰ درصد مربوط به صنایع کوچک و متوسط است؛ همچنین حدود ۵۴ هزار تن در واحدهای صنعتی استان فعالیت می‌کنند؛ قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار