رئیس کمسیون حقوقی و نظارت و سخنگوی شورای اسلامی شهر قم گفت: مسوولان فرهنگی وظیفه دارند با استفاده از فرصت «روز قم» این شهر را به جامعه اسلامی به ویژه جوانان معرفی کنند.
کد خبر: ۷۹۸۶۰۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۲:۳۳ 20 November 2019

به گزارش تابناک قم، حسین اسلامی با اشاره به نامگذاری سالروز ورود حضرت معصومه(س) به قم به نام «روز قم» اظهار کرد: در شهرهایی نظیر مشهد، شیراز، شهر ری و... چنین اقدامی انجام گرفته و یک روز را به عنوان شهر خود در نظر گرفته اند تا به معرفی آن شهر بپردازند.

رئیس کمسیون حقوقی و نظارت و سخنگوی شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه این اتفاق با تأخیر در قم صورت گرفته است عنوان کرد: سالروز ورود حضرت معصومه(س) به قم بهترین بهانه بود تا «روز قم» در تقویم ثبت شود و با توجه به تاخیر برای انجام این اقدام باید کارهای فرهنگی مناسبی برای جبران انجام پذیرد.

وی توجه به برنامه‌های در نظر گرفته شده برای روز قم را امری ضروری دانست و افزود: این روز نوعی بزرگداشت برای قم است بنابراین معرفی آن به جامعه اسلامی به ویژه جوانان ضرورت دارد و باید وضعیتی ایجاد کنیم تا به حساسیت موضوع پی برده و متوجه آن شوند.

اسلامی با اشاره به برنامه‌های پیش بینی شده به مناسبت روز قم یادآور شد: یکی از برنامه‌های شورا تخفیف عوارض در این روز است که همین اتفاق می‌تواند موجب شود مردم به اهمیت این روز پی ببرند و آن را گرامی بدارند.

رئیس کمسیون حقوقی و نظارت و سخنگوی شورای اسلامی شهر قم برکات وجود حرم حضرت معصومه(س) را یادآور شد و تصریح کرد: برکات بسیاری این حرم مقدس برای شهر ما داشته است بنابراین ما نیز وظیفه داریم گام‌های موثری در راستای تحقق بخشیدن به اهداف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و ... این شهر برداریم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار