جودوکار جوان استان قم با غلبه بر تمامی حریفان خود مقتدرانه سکوی نخست و عنوان قهرمانی پیکارهای جودو پسران جوان ایران را به خود اختصاص داد.
کد خبر: ۷۹۸۶۰۹
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۲:۴۲ 20 November 2019

به گزارش تابناک قم، پایان چهل و پنجمین دوره رقابت‌های جودو قهرمانی جوانان پسر کشور برای تیم اعزامی هیأت جودو استان قم شیرین و جذاب بود زیرا یکی از هشت مدال طلای توزیع شده در این دوره از پیکارها به صید کرد و یک بار دیگر قم به عنوان تیمی مدعی در جودو ایران مطرح شد.

در این دوره از رقابت‌ها که به میزبانی هیأت جودو استان ایلام در مجموعه ورزشی شهدای قلاویزان به انجام رسید، در پیکارهای روز نخست جودوکاران اوزان منهای 55، 60، 66 و 73 کیلوگرم به روی تاتامی رفتند و در روز دوم رقابت جودوکاران اوزان منهای 81، 90، 100 و به اضافه 100 به انجام رسید.

در مجموع بیش از 200 جودوکار در ترکیب 32 تیم از استان‌های مختلف کشور در این دوره از مسابقات به رقابت پرداختند و سرانجام تیم هیأت آذربایجان‌شرقی با کسب دو مدال طلا بر سکوی قهرمانی ایستاد، تیم هیأت خراسان‌شمالی با یک نشان طلا و یک نقره به عنوان نایب‌قهرمانی دست یافت و خراسان‌رضوی با یک طلا و چهار برنز سوم شد.

جذابیت این رقابت‌ها برای علاقمندان به جودو در استان قم، موفقیت یکی از استعدادها و نخبه‌های این رشته در سال‌های اخیر یعنی یاسر رضاقلی‌گل بود که به عنوان نماینده قم در وزن منهای 55 کیلوگرم با حریفان خود پیکار کرد و با شکست تمامی رقبا مقتدرانه رتبه نخست و عنوان قهرمانی را به دست آورد.

در وزن منهای 55 کیلوگرم این مسابقات رضاقلی‌گل عضو تیم هیأت جودو قم در فینال از سدّ محمد نجفی جودوکار هیأت چهارمحال و بختیاری گذشت و قهرمان شد، ضمن اینکه سعید کشت‌دار از تیم تهران و محمدصادق کوخایی از تیم هیأت جودو ایلام رتبه سوم مشترک این وزن را به خود اختصاص دادند.

در پایان این پیکارها با تصمیم آرش میراسماعیلی رئیس فدراسیون جودو کشورمان به سکونشینان اوزان مختلف علاوه بر حکم و مدال، جوایز نقدی نیز اهدا شد، در حالی که دارنده مدال طلا 10 میلیون ریال ، مدال نقره هفت میلیون ریال و مدال برنز سه میلیون ریال جایزه نقدی دریافت کردند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار