آیت‌الله صافی گلپایگانی:
آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید گفت: باید تلاش شود تا شهر قم و جایگاه آن در سطح ملی و بین‌المللی به نحو شایسته‌ای تبیین گردد.
کد خبر: ۷۹۸۶۱۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۲:۵۲ 20 November 2019

به گزارش تابناک قم، وی در دیدار شهردار قم با اذعان بر شهرت شهر قم به‌واسطه حضور علما و محدثان و جنبه‌های مذهبی و فرهنگی این شهر، افزود: حضور حضرت فاطمه معصومه(س) در این شهر به اعتبار آن افزوده است.

وی همچنین با اشاره به لزوم اعلام ویژه‌برنامه‌های روز قم برای عموم مردم، تصریح کرد: لازم است که شهر قم، مردم آن، سوابق و جنبه‌های تاریخی قم، علما و محدثینی که در قم بودند، میراث فرهنگی و معنوی و جایگاه علم و فقاهت در این شهر به شکل ویژه‌ای معرفی شود.

آیت‌الله صافی گلپایگانی با تاکید بر گرامیداشت ۲۳ ربیع‌الاول سالروز ورود حضرت فاطمه معصومه به قم افزود: این مناسبت و ورود حضرت فاطمه معصومه به شهر قم توفیقی ویژه برای ماست.

وی تمایز شهر قم با دیگر شهرها را یادآور شده و افزود: شهر قم شرایط ویژه‌ای دارد و ازنظر اعتقادات، آداب‌ورسوم و جایگاه معنوی و فرهنگی با دیگر شهرها متفاوت است و باید به ابعاد مختلف این شهر توجه ویژه‌ای صورت پذیرد.

آیت‌الله صافی گلپایگانی آثار و برکات حضور حضرت فاطمه معصومه در شهر قم و ارادت ویژه علما به ایشان را موردتوجه قرار داد و خطاب به شهردار قم، گفت: شما و همکارانتان باید این فرصت خدمت را مغتنم شمرده و نهایت استفاده را از این فرصت داشته باشید.

این مرجع تقلید با تاکید بر توجه به حقوق مردم به‌ویژه فقرا و ضعفا خواستار توجه ویژه به جنبه‌های دینی و اسلامی در اقدام‌ها و عملکرد شهرداری قم شد و افزود: اگر قصد رضای خداوند را داشته باشید، این اقدام شما تعظیم شعائر اسلامی است و قم هم مرکز شعائر اسلامی است.

وی در پایان با اشاره به این نکته که میراث فرهنگی قم، تاریخ جهان تشیع است و باید حفظ و معرفی شود، تصریح کرد: ان‌شاءالله نیات خیر شما برای گرامیداشت روز قم به شما برای این مهم کمک خواهد کرد.

شهردار قم نیز در این دیدار ضمن تشریح ویژه‌برنامه‌های روز قم گفت: معرفی ظرفیت‌های بسیار زیاد شهر قم در ابعاد مختلف از اهداف اصلی برگزاری ویژه‌برنامه‌های این روز می‌باشد.

سید مرتضی سقائیان نژاد از پیگیری انتخاب شهر قم به‌عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام خبر داد و افزود: در تلاش هستیم با همکاری و تعامل دیگر دستگاه‌ها و نهادهای استانی و ملی این مهم را تحقق‌بخشیم.

وی با اشاره به برگزاری جلسه‌ای در خصوص انتخاب قم به‌عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال‌های گذشته گفت: مسئولان یونسکو در سال‌های گذشته جلسه‌ای را در استان داشتند و به نظر می‌رسید که آن‌ها دنبال این هستند که قم پایتخت فرهنگی نباشد و شهر دیگری از ایران انتخاب شود که هیچ شهری با قم قابل‌مقایسه نیست.

وی با اشاره به این نکته که رضایت مردم در شهرداری قم در راس همه امور است گفت: تمام تلاش مجموعه شهرداری قم خدمت به زائران و مجاوران شهر کریمه اهل‌بیت و جلب رضایت ایشان است.

با تصویب شورای فرهنگ عمومی قم ، ۲۳ ربیع‌الاول سالروز ورود حضرت فاطمه معصومه(س) به این شهر مقدس به نام «روز قم» نام‌گذاری شده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار