معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قم در همایش بیست و هفتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: با بیان اینکه امور مرتبط با کتاب نباید به چارچوب‌ها و قواعد اداری محدود شود، عنوان کرد: کتاب یک ارزش افزوده است و باید از آن به‌عنوان یک سرمایه بزرگ و مهم در جامعه بهره‌مند شویم.
کد خبر: ۷۹۸۸۹۴
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۰۱:۲۳ 21 November 2019

به گزارش تابناک قم، دکتر بیژن سلیمان پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در همایش بزرگداشت مقام کتابدار و تجلیل از خادمان عرصه کتابخوانی ضمن اشاره به شعار دلنشین بیست و هفتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران «حال خوش خواندن» اظهار داشت: خدمت به مردم ولایت‌مدار قم را در حد توان دنبال می‌کنیم و امیدواریم در حوزه‌های مختلف با ارائه خدمات متنوع به قمی‌ها شرمنده این مردم نباشیم.

وی فرا رسیدن هفته کتاب را به کتابخوانان و کتابداران تبریک گفت و بیان کرد: این هفته فرصت مناسبی برای اهتمام ورزی و توجه ویژه به مباحث مرتبط با کتاب و کتابخوانی است هر چند ترویج فرهنگ مطالعه نیازمند برنامه ها و فعالیت های پی درپی همراه با پیوستگی و انسجام در ایام مختلف سال است.

معاون استاندار قم با تاکید بر اینکه کتابخوانی مستمر موجب رشد و تعالی انسان می‌شود، خاطرنشان کرد: گسترش کتابخوانی فقط بر عهده یک نهاد نیست بلکه رسالتی همگانی است. وی استفاده از ابزار هنر را در اهمیت خواندن و رونق آن بسیار مؤثر دانست و گفت: بصیرت، بینایی و آگاهی بر اثر مطالعه حاصل می‌شود به همین علت ترویج مطالعه می‌تواند جامعه را به سمت بصیرت و آگاهی هدایت کند.

وی کتاب آسمانی قرآن کریم را هدایت‌گر بشر عنوان کرد و افزود: متأسفانه امروزه نه فقط کتابخوانی بلکه قرائت قرآن‌ نیز در میان خانواده‌ها بسیار کم‌رنگ شده است و این وضعیت زیبنده جامعه اسلامی نیست، نخواندن کتاب آفتی جدی در حوزه‌های اجتماعی و موثر در تنزل ظرفیت‌های اجتماعی است.

دکتر سلیمان‌پور با بیان اینکه امور مرتبط با کتاب نباید به چارچوب‌ها و قواعد اداری محدود شود، عنوان کرد: کتاب یک ارزش افزوده است و باید از آن به‌عنوان یک سرمایه بزرگ و مهم اجتماعی استفاده کنیم.

وی عدم وقت در مطالعه و گرانی کتاب را بهانه قابل قبولی ندانست و گفت: مقام معظم رهبری از هر فرصتی برای کتابخوانی استفاده می کنند و از این رو توجیهات ما درباره کمبود وقت پذیرفتنی نیست و با توجه به گرانی کتاب، کتابخانه های عمومی بهترین مکان برای خواندن کتابهای مفید است.

سلیمان پور در پایان تاکید کرد: عدم مطالعه موجب تنزل ظرفیت‌های اجتماعی جامعه می‌شود، ضمن آنکه ترویج کتابخوانی فقط بر عهده یک نهاد نیست.

وی در پایان از کتابخانه آیت الله خامنه ای قم و بخش نابینایان بازدید کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار