مدیرعامل مجمع خیرین سلامت استان قم گفت: همایش تجلیل و تکریم خیرین «روحانیت در عرصه سلامت» 6 آذر ماه با تجلیل از 14 خیر عرصه سلامت در تالار همایش های شهرداری قم برگزار می شود.
کد خبر: ۷۹۹۵۸۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۲:۳۵ 24 November 2019

به گزارش تابناک قم، سید محمد جواد آل احمد در نشست خبری که در تالار امام علی (ع) دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد، از برگزاری همایش تجلیل و تکریم خیرین «روحانیت در عرصه سلامت» خبر داد و اظهار کرد: این همایش چهارشنبه 6 آذرماه سال جاری در تالار همایش های بین المللی شهرداری قم برگزار می شود.

وی با بیان اینکه علما و روحانیت نقش برجسته ای در حوزه سلامت کشور دارند، تصریح کرد: مرحوم آیت الله بروجردی، مرحوم آیت الله مرعشی نجفی، مرحوم آیت الله گلپایگانی، مرحوم آیت الله تبریزی و آیت الله سیستانی مصداق بارز علما و مراجعی هستند که در عرصه سلامت نقش برجسته ای دارند.

مدیر عامل مجمع خیرین سلامت استان قم با بیان اینکه نقش علما و مراجع در تاسیس مراکز درمانی و یا هدایت وجوهات در عرصه بهداشت و سلامت در جامعه بسیار ویژه است، عنوان کرد: متاسفانه توجه به این موضوع در جامعه مغفول مانده و بسیاری از مردم نسبت به چنین مسئله مهمی آگاهی ندارند.

آل احمد با بیان اینکه شهر قم ام القرای جهان اسلام است، تصریح کرد: قم در زمینه خیرین سلامت مانند سایر عرصه‌ ها در سراسر کشور بسیار خوشنام است که همین موضوع موجب شد تا شهر قم به عنوان میزبان این همایش انتخاب شود.

وی با اشاره به سخنرانان این همایش گفت: در این همایش دکتر شهریاری به عنوان دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور و یکی از علما نیز در بیان مسائل فقهی و جایگاه روحانیت در حوزه درمان به سخنرانی می پردازند.

مدیرعامل مجمع خیرین سلامت استان قم از دیگر برنامه‌ های این همایش را تجلیل از 14 خیر حوزه سلامت و رونمایی از تندیس نمادین استان قم ذکر کرد و گفت: مجمع خیرین سلامت اولین مرکز خیرین است که سامانه تعریف کرده و با مجموعه اداری کشور نیز هماهنگ است.

آل احمد با تاکید براینکه متاسفانه در بعضی فعالیت ‌های خیرخواهانه به دلیل عدم هماهنگی و نظم بین خیرین، موازی‌کاری صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: در مجمع خیرین ضرورت ‌ها مورد توجه قرار می گیرد و با ثبت بیمار، خدمات ارائه شده و فعالیت ‌ها در سامانه، از دوباره کاری پرهیز می ‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار