رئیس روابط عمومی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان قم گفت: تعداد 39 جایگاه سوخت CNG در استان قم وجود دارد که درنتیجه نه تنها کمبودی از نظر زیر ساخت در استان نیست بلکه هنوز هم ظرفیت مازاد وجود دارد.
کد خبر: ۸۰۰۹۴۰
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۹ 28 November 2019

به گزارش تابناک قم، نوروززاده در خصوص جایگاه‌های سوخت CNG استان قم عنوان کرد: میزان مصرف سوخت CNG توسط مردم نسبت به قبل از گرانی بنزین 16 درصد افزایش یافته و در مقابل میزان مصرف بنزین نیز به طور چشم‌گیری کاهش پیدا کرده است.

وی در خصوص افزایش قیمت بنزین افزود: یکی از دلایل افزایش استفاده مردم از CNG پس از گرانی بنزین این بود که مردم قبل از افزایش قیمت بنزین تفاوت مشهودی بین قیمت بنزین و CNG احساس نمی‌کردند در نتیجه به صورت یکسان استفاده می‌شد اما پس از افزایش قیمت بنزین استفاده مردم نیز از این سوخت بیشتر شد.

نوروز‌زاده در خصوص استفاده مردم از سوخت CNG بیان کرد: علاوه بر افزایش قیمت بنزین که بر امر استفاده از سوخت CNG تاثیر گذاشته باید فرهنگ استفاده CNG به عنوان یک سوخت پاک در بین مردم رواج پیدا کند و بیشتر به سمت این فرآورده حرکت کنند.

وی در باره زیر ساخت‌های موجود جایگاه‌ها در قم اضافه کرد: تعداد 39 جایگاه سوخت CNG در استان قم وجود دارد که درنتیجه نه تنها کمبودی از نظر زیر ساخت در استان نیست بلکه هنوز هم ظرفیت مازاد وجود دارد و تا دو برابر استفاده کنونی مردم از CNG را می‌تواند تامین کند.

رئیس روابط عمومی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی افزود: دیسپنسر یا همان تلمبه جایگاه‌ها به صورت ماهانه هم از طریق سازمان استاندارد و هم از طریق شرکت پخش فراورده‌های نفتی مورد بازرسی قرار می‌گیرند اگر یکی از دیسپنسرها در جایگاه‌ بلا استفاده و معیوب باشد، از دیسپنسر پشتیبان استفاده می‌شود.

وی در پایان گفت: بر اساس استاندارد ساختمان کمپرسور بیش از دو دیسپنسر اجازه استفاده در جایگاه را ندارند به این دلیل که کیفیت سوخت‌رسانی و فعالیت دستگاه‌ها کاهش پیدا می‌کند.

علیرضا مظفری مدیرعامل سازمان میادین شهری شهرداری قم نیز در رابطه با همین موضوع، عنوان کرد: تعداد 10 جایگاه‌ در استان قم زیر نظر سازمان میادین شهری شهرداری قم است که اکنون در حال فعالیت هستند.

وی در ادامه افزود: میزان استفاده از جایگاه‌ها‌ی سوخت CNG نسبت به گذشته، رشد قابل توجهی داشته و این نشان دهنده اقبال مردم به سوخت پاک بعد از موضوع گرانی بنزین است.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار در خصوص جمع‌آوری جایگاه‌های LPG گفت: با توجه به این که استفاده از LPG برای دولت مقرون به صرفه نبود و همچنین برای حمل و نقل به تجهیزات ماشینی نیاز داشت که این مسئله امری خطرآفرین بود، جایگاه‌های LPGجمع آوری شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار