فرمانده انتظامی استان قم از انهدام باند ۵ نفره فیشینگ و کلاهبرداری اینترنتی خبر داد که در سطح کشور فعالیت می‌کردند. وی همچنین از دستگیری اعضای باند سارقان غیربومی منزل با ۲۲ فقره سرقت در استان خبر داد. فرمانده انتظامی شهرستان قم نیز از دستگیری یک دلال ارز در قم خبر داد.
کد خبر: ۸۰۱۲۸۱
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۸ - ۰۳:۴۶ 29 November 2019

به گزارش تابناک قم، فرمانده انتظامی قم گفت: باند ۵ نفره فیشینگ و کلاه‌برداری اینترنتی که در سطح کشور فعالیت می‌کردند با هوشیاری پلیس استان، منهدم شد.

سردار عبدالرضا آقاخانی اظهار داشت: در راستای فعالیت و برخورد پلیس فتا با جرائم اینترنتی، به‌تازگی اعضای باند ۵ نفره ای شناسایی شد که رده سنی آنان بین ۱۷ تا ۲۳ سال است و در زمینه کلاه‌برداری و سرقت از حساب‌های بانکی مردم فعالیت داشتند.

وی افزود: کلاه‌برداران با انجام تبلیغات دروغین تحت عنوان نرم‌افزارهای صیغه یابی، شارژ اپراتورهای ایرانسل و همراه اول، ارائه اینترنت‌های رایگان و ازدواج‌های حلال با ارسال تبلیغات به‌صورت گسترده در کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی، مشتریان را به سمت درگاه‌های پرداخت‌های جعلی هدایت و حساب‌های بانکی آن‌ها را هک می‌کردند.

آقاخانی ادامه داد: با هوشیاری و تلاش شبانه‌روزی کارشناسان پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان و حمایت دستگاه قضایی و با توجه به پیچیدگی فراوان این نوع جرائم، درنهایت موفق شدند کلاه‌برداران را در استان‌های آذربایجان غربی، مرکزی و تهران شناسایی و دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی استان اضافه کرد: تاکنون حدود ۴ هزار شماره کارت هک شده مردم از متهمان استخراج‌شده است و بررسی برای شناسایی صاحبان حساب‌ها و میزان وجوه سرقتی در دستور کار ماموران پلیس فتا استان قرار دارد.

وی بابیان اینکه اعضای این باند بیش از یک سال است که در امر فیشینگ و کلاه‌برداری اینترنتی در سطح کشور فعالیت دارند، گفت: اقدام‌ها و اشراف عملیاتی به‌وسیله پلیس فتا استان قم صورت گرفته اما متهمان در استان‌های یادشده دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی قم ابراز داشت: از متهمان تجهیزاتی مانند انواع گوشی‌های همراه، سیستم‌های اینترنتی، لپ‌تاپ و سیم‌کارت که برای انجام اعمال مجرمانه از آن استفاده می‌کردند، کشف شد.

آقاخانی به شهروندان توصیه کرد: امیدوارم مردم نسبت به تبلیغات فضای مجازی هوشیار بوده و توجه ویژه‌ای داشته باشند، جرائم اینترنتی از پیچیدگی خاصی برخوردار است و نیاز است مردم با کسب و ارتقای علم و آگاهی در این زمینه از افتادن در دام کلاه‌برداری و سرقت اینترنتی پیشگیری کنند.

کشف ۱۸۱ کیلو تریاک در قم

فرمانده انتظامی قم همچنین از کشف ۱۸۱ کیلو تریاک و دستگیری ۲ قاچاقچی مواد مخدر در این استان خبر داد.

آقاخانی گفت: در پیگیری پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قم مشخص شد، ۲ قاچاقچی مواد افیونی قصد دارند با یک دستگاه پژو پارس، محموله مواد افیونی را از جنوب کشور به قم منتقل کنند که موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی ادامه داد: پس از هماهنگی‌های قضایی، ماموران به محل‌های موردنظر در محورهای مواصلاتی اعزام شدند و با کنترل نامحسوس آمدوشد خودروهای عبوری، خودرو را شناسایی کردند.

وی خاطرنشان کرد: طی یک عملیات تعقیب و گریز، خودرو پژو متوقف و ۲ سوداگر مرگ در این عملیات دستگیر شد.

فرمانده انتظامی استان قم، گفت: در بازرسی از خودرو توقیفی، ۱۸۱ کیلو تریاک در قالب ۱۸ بسته کشف شد؛ متهمان پس از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی استان شدند.

انهدام باند سارقان منزل با ۲۲ فقره سرقت در قم

فرمانده انتظامی قم در ادامه، از دستگیری اعضای باند سارقان غیربومی منزل با ۲۲ فقره سرقت در استان خبر داد.

آقاخانی اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت طلا و جواهرات از منازل مسکونی در قم، موضوع به‌طور ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی با بررسی صحنه‌های سرقت و شیوه و شگرد به‌کاررفته در سرقت‌ها، موفق به شناسایی سارقان شدند.

آقاخانی ادامه داد: در ادامه واحدهای گشتی آشکار و نامحسوس به برخی از محلات وقوع جرم اعزام شدند و سرانجام ۲ تن از این افراد که در حال شناسایی یکی از منازل مسکونی برای انجام سرقت بودند شناسایی، دستگیر و طی بازرسی از خودروشان مقدار قابل‌توجهی طلا کشف شد.

فرمانده انتظامی قم با اشاره به دستگیری یکی دیگر از همدستان این افراد، اضافه کرد: متهمان با خودروهای پژو ۴۰۵ و پراید از یکی از استان‌های غربی کشور به قم آمده بودند و از منازل مسکونی طلا، وجوه نقد و اموال باارزش سرقت می‌کردند.

وی با اشاره به اعتراف متهمان به ۲۲ فقره سرقت منزل در قم بیان داشت: درنهایت افراد مذکور به همراه پرونده تحویل مرجع قضایی استان شدند.

دستگیری دلال ارز در قم

فرمانده انتظامی شهرستان قم نیز از دستگیری یک دلال ارز در قم خبر داد و گفت: از متهم دستگیرشده ۷برگ ۱۰۰دیناری عربستان، ۶برگ ۱۰۰روپیه پاکستان، ۴برگ ۵۰روپیه پاکستان، یک برگ ۱۰۰ دلاری و مبلغ ۱۷ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان وجه نقد کشف شد.

سرهنگ مراد حسین جعفریان با اشاره به طرح برخورد قانونی با دلالان ارز و صرافی‌های غیرمجاز در قم، اظهار داشت: در این راستا عملیات مبارزه با اخلالگران ارزی پس از انجام اقدام‌های پلیسی توسط ماموران انتظامی استان اجرایی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان قم تصریح کرد: درنتیجه این عملیات توسط ماموران کلانتری ۱۳ شهید سعیدی یکی از دلالان ارز در هسته مرکزی شهر شناسایی و دستگیر شد.

وی به همشهریان توصیه کرد: ارزهای موردنیاز خود را از بانک‌های عامل و صرافی‌های معتبر تهیه‌کرده و در صورت مواجهه با دلالان ارز بلافاصله موضوع را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار