به دلیل تداوم آلودگی هوا؛
بر اساس تصمیم کمیته اضطرار آلودگی هوا تمامی مدارس شهر قم، سلفچگان و قنوات فردا ۹ آذرماه تعطیل است. دانشگاه‌ها، بانک‌ها و ادارات قم تعطیل نیستند. براساس اطلاعیه اداره‌کل محیط زیست قم هوای قم در وضعیت ناسالم قرار دارد.
کد خبر: ۸۰۱۳۶۸
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۱ 29 November 2019

به گزارش تابناک قم، رئیس اداره روابط عمومی و اطلاع‌رسانی آموزش و پرورش قم گفت: بر اساس تصمیم کمیته اضطرار آلودگی هوا تمامی مدارس شهر قم، سلفچگان و قنوات فردا ۹ آذرماه تعطیل است.

غلامرضا رضایی، از تعطیلی همه مقاطع تحصیلی خبر داد و اظهار داشت: بر اساس تصمیم کمیته اضطرار آلودگی هوا و به جهت پایداری جوی و وارونگی دما و احتمال افزایش آلاینده‌ها، تمامی مدارس شهر قم، سلفچگان و قنوات در دوره‌های مختلف تحصیلی شنبه 9 آذر در دو نوبت صبح و بعد از ظهر تعطیل است.

وی افزود: تمامی مدارس مناطق و بخش‌های مرکزی،کهک، خلجستان و جعفریه فردا فعال است.

ادارات و دانشگاه‌های قم تعطیل نیست

مدیرکل مدیریت بحران استان قم گفت: دانشگاه‌ها، بانک‌ها و ادارات قم فردا شنبه، نهم آذرماه تعطیل نیستند.

محسن اروجی افزود: امکان ندارد که تا ساعت ۷ صبح فردا نظر ما مبنی بر تعطیلی دانشگاه‌ها و ادارات تغییر کند و به طور قطع، ادارات و دانشگاه‌های قم تعطیل نخواهند بود.

وی ادامه داد: میزان آلایندگی‌ها آنقدر شدید نیست که بخواهیم ادارات و دانشگاه‌ها را تعطیل کنیم ولی بخاطر پیشگیری دانش‌آموزان از ابتلا به بیماری‌ها، تنها مدارس تعطیل هستند.

امروز جمعه شاخص کیفیت هوا در شهر قم ۲۵۴ و آلاینده مسئول ذرات معلق می‌باشد.

شاخص کیفیت هوا به رنگ بنفش و کیفیت هوا در شرایط بسیار ناسالم است و توصیه می‌شود افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان از هرگونه فعالیت فیزیکی خارج از منزل اجتناب کنند و افراد دیگر از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل اجتناب کنند.

بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی به دلیل کاهش دما و وقوع پدیده پایداری هوا در ساعات اولیه صبحگاهی انتظار می‌رود کیفیت هوا برای آلاینده ذرات معلق به سمت شرایط بسیار ناسالم برای گروه‌های حساس پیش رود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
رسول
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
سلام
مدارس پردیسان قم نباید تعطیل شود؛ چون هوای آن آلوده نیست. در هیچ روز از روزهایی که مدارس پردیسان را تعطیل کرده اند، هوای آن آلوده نبوده است. تعطیلی مدارس پردیسان معقول و منطقی نیست! فقط تعطیلی مدارس شهر قم معقول است. این کار نشانه سوء مدیریت است، اگر نگوییم خیانت است. بنده ساکن پردیسان هستم و محل کار من هم پردیسان است. حتی یک ساعت هم در این روزها آلوده نبوده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار