عضو خبرگان رهبری:
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: موضوعی که سبب پایداری اجتماعی شده و امور را سامان داده و دل‌ها را به یکدیگر نزدیک کرده و سبب نشاط اجتماعی در حوزه‌های اقتصادی،سیاسی، اخلاقی و نظامی می‌شود"عدالت" است.
کد خبر: ۸۰۱۷۳۱
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۲:۱۳ 01 December 2019

به گزارش تابناک قم، آیت‌الله سید احمد حسینی خراسانی در نشست علمی تخصصی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که در سالن جلسات خبرگزاری رسا برگزار شد،اظهار داشت:عدالت و مبارزه با فساد لازم و ملزوم یکدیگر هستند و اگر فساد در بدنه حکومت‌ها مشاهده شود زلزله‌ای ویران گر است که مشروعیت آن‌ها را از بین می‌برد.

وی افزود: در جمهوری اسلامی تبعیض در توزیع منابع عمومی و میدان دادن به‌ویژه خواری و مدارا با فریب‌کاران اقتصادی که سبب بی‌عدالتی می‌شود به‌شدت ممنوع است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اهمیت بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی تصریح کرد: این بیانیه از مزایا و امتیازات مهم و ستودنی برخوردار است که مهم‌ترین بخش بیانیه توصیه چهارم یعنی عدالت و مبارزه با فساد است.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد:عدالت یک گرایش ریشه‌دار و عمیق و به‌حق بشری است که در فطرت انسانیت نهفته است و دارای ریشه است و دین اسلام بر عدالت تأکید و توصیه کرده است.

آیت‌الله حسینی خراسانی بیان کرد:بحث ما درزمینهٔ عدالت همه‌جانبه پایدار اجتماعی است و عدالت در این حوزه باب الابواب تمدن و دسترسی تمدن عظیم و مهم اسلامی است فقه العداله در این زمینه حائز اهمیت است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: بسیاری از بزرگانی که دغدغه دین‌دارند و از نزدیک مشکلات امت اسلامی را لمس کردند اعتقاددارند که درمان دردهای کشنده جامعه عدالت است.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد:شهید بهشتی گفت دین یعنی عدل و عدل یعنی دین، هر جا گفته شود دین و اسلام است ولی عدالتی نیست شکی نکنید که این دین و اسلام شان دین و اسلام ادعایی است.

استاد حوزه علمیه افزود:شهید مطهری نیز درزمینهٔ عدالت سخنان دیدنی و شنیدی دارد، بزرگان دین فرمودند موضوعی که سبب پایداری اجتماعی شده و امور را سامان داده و دل‌ها را به یکدیگر نزدیک کرده و سبب نشاط اجتماعی در حوزه‌های اقتصادی،سیاسی، اخلاقی و نظامی می‌شود"عدالت" است.

آیت‌الله حسینی خراسانی بابیان اینکه هماهنگی و آسایش جامعه و همسویی مردم درگرو عدالت است،عنوان کرد: در بخشی از بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی درزمینهٔ عدالت تأکید شده و عدالت برای مسئولین پاک دستی و پاک‌چشمی است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد:عدالت در حوزه زبان و شکم و عمل در همه عرصه‌ها باید مورد ملاک قرار بگیرد و اداره جامعه و واگذاری و پذیرش مسئولیت‌ها باید بر اساس شایستگی، لیاقت، دانایی و توانمندی‌ها باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری بابیان اینکه درزمینهٔ عدالت آن‌چنان‌که بایدوشاید رشد نکردیم، ادامه داد:عدل یعنی تقسیم عدالت مندانه امکانات و ظرفیت‌ها و باید در جامعه برای همه افراد به‌صورت مساوی شغل فراهم شود.

آیت‌الله حسینی خراسانی خاطرنشان کرد:بی‌عدالتی در جامعه سبب اعتراض و اغتشاش و ناامنی می‌شود وباید عدالت را به‌خوبی اجرا کرد ولی در غیر این صورت با حرف‌وحدیث و برگزاری کنفرانس کار درست نمی‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار