امیرآبادی:
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: شبیه‌سازی فرش دستباف قم توسط برخی واحدهای فرش دستباف کشور تخلف قطعی بوده و باید وزارت صنعت، معدن و تجارت نسبت به نحوه فعالیت آن‌ها ورود جدی پیدا کند.
کد خبر: ۸۰۲۷۳۹
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۳:۳۶ 04 December 2019

به گزارش تابناک قم، احمد امیرآبادی فراهانی در جلسه کارگروه فرش استان قم بیان کرد: شبیه‌سازی فرش دستباف قم، هویت و برند فرش دستباف ایران را در بازارهای جهانی از بین برده است.

وی اضافه کرد: شبیه‌سازی و مشابه بافی فرش دستباف قم توسط برخی واحدهای فرش ماشینی اصالت این هنر ایرانی را مخدوش کرده است.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: یک واحد تولید فرش ماشینی در شهر کاشان عملا به شبیه‌سازی تولید فرش دستباف قم می‌پردازد.

وی خاطرنشان کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان باید نسبت به ادامه فعالیت این واحد تولید فرش ماشینی متخلف برنامه‌های پیشگیرانه خود را انجام دهد.

امیرآبادی در ادامه با اشاره به مشکل بیمه قالی‌بافان قمی گفت: برای تحت پوشش قرارگرفته ۲۵۰ تن از قالی‌بافان قمی در مرحله نخست مجوزهای لازم دریافت شده است.

وی خاطرنشان کرد: قطع بیمه بسیاری از قالی‌بافان قمی در سال‌های گذشته خارج از انصاف و عدالت صورت گرفته است.

امیرآبادی تاکید کرد: در چند سال گذشته بیش از ۵ هزار تن از بیمه‌شدگان تامین اجتماعی صنف قالی‌بافان قمی از این سازمان خارج‌شده و افراد جدیدی نیز جایگزین آن‌ها نشده‌اند.

وی اظهار داشت: در کنار حمایت از بیمه قالی‌بافان استان باید از سوءاستفاده برخی از فعالان و اقشار دیگر جامعه در قالب بیمه قالی‌بافی جلوگیری شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: فرش دستباف قم هویت‌بخش و شناسنامه ملی صادرات ایران است و باید از بالندگی این هنر صنعت در استان حمایت شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار