فرماندارقم:
فرماندار قم گفت: در سومین روز ثبت‌نام یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، هفت تن دیگر از حوزه انتخابی قم داوطلب شدند که مجموع ثبت‌نام کنندگان در این سه روز به ۲۱ تن رسید.
کد خبر: ۸۰۲۷۴۱
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۳:۴۴ 04 December 2019

به گزارش تابناک قم، مرتضی حیدری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جوان‌ترین داوطلب ثبت‌نام شده در روز سوم ۳۰ ساله و همچنین مسن‌ترین فرد ۶۷ ساله هستند.

وی خاطرنشان کرد: از این بین افراد ثبت‌نام شده؛ یک تن از طلاب حوزه‌های علمیه و شش تن دیگر نیز از سایر قشرهای جامعه می‌باشند.

وی بیان کرد: از این افراد یک تن دارای تحصیلات دکترا و شش تن دارای تحصیلات کارشناسی ارشد هستند.

فرماندار قم اضافه کرد: از بین افراد ثبت‌نام شده در امروز؛ پنج تن مرد و ۲ تن نیز زن هستند.

وی افزود: در مجموع این سه روز؛ چهار تن خانم و ۱۷ تن آقا ثبت نام کرده اند که از این افراد ۱۴ داوطلب کارشناسی ارشد، ۲ داوطلب دکترا و پنج داوطلب دارای تحصیلات حوزوی هستند.

وی ادامه داد: جوان ترین داوطلب ثبت نام شده در این سه روز ۳۰ ساله و مسن ترین ۶۷ ساله است.

در ۲ روز نخست ثبت نام یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۱۴ تن از حوزه انتخابی قم داوطلب شدند.

در اجرای ماده ۴۵ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و ماده ۲۱ آیین‌نامه اجرایی آن، ‌ثبت‌نام از داوطلبان نمایندگی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ۱۰ آذرماه جاری شروع شده است و تا پایان وقت اداری روز شنبه ۱۶ آذرماه جاری به مدت هفت روز ادامه دارد و داوطلبان برای ثبت‌نام می‌توانند به فرمانداری قم در خیابان شهید لواسانی (ساحلی) مراجعه کنند.

همچنین ثبت‌نام از داوطلبان شرکت در انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری از روز جمعه ۱۵ تا ۲۱ آذرماه جاری در فرمانداری قم انجام می‌شود.

انتخابات میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، دوم‌ اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد.

۶۰ درصد مردم استان قم واجد شرایط در انتخابات مجلس شورای اسلامی هستند، سه نماینده از حوزه انتخابی قم راهی مجلس شورای اسلامی می‌شوند؛ همچنین این استان در مجلس خبرگان رهبری یک نماینده دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار