رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: سرمایه‌گذاران باید هفت‌خوان را طی کرده و با مسئولانی بعضاً روبرو شده که حمایتی از آنان ندارند و در این شرایط سرمایه‌گذار ترجیح می‌دهد سرمایه خود را در جای دیگر استفاده کند.
کد خبر: ۸۰۲۷۴۲
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۳:۴۶ 04 December 2019

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور، با اشاره به ظرفیت‌های استان قم در حوزه‌های مختلف اظهار داشت: مهم‌ترین ظرفیت استان جاذبه‌های معنوی و مذهبی است که باید توریست مذهبی تقویت شود که قم باید نقطه مرکزی و محل بارانداز توریست‌های زیارتی باشد.

وی یکی از مشاغل در استان قم را در حوزه صنایع‌دستی دانست و ابراز کرد: ما نسبت به برخی از استان‌ها عقب هستیم و در موارد متعددی مانند انگشتر سازی جایگاه دوم داریم که باید سازوکاری مناسبی برای حمایت از اشتغال صنایع‌دستی در قم اندیشیده شود

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید زیرساخت‌های توریست پذیری در قم فراهم شود، یادآور شد: توریست و گردشگر باید در رفاه بوده و برای استفاده از جاذبه‌ها با سختی روبرو نشود و ما در استان به نسبت شرایط مناسبی در زمینه هتل، محیط‌ها و مسیرها نداریم.

وی حوزه سرمایه‌گذاری در کشور و قم را موردتوجه قرار داد و افزود: در حمایت از سرمایه‌گذاری قوانین مشکلی نداشته ولی در احکام و اجرای درست قوانین مشکل داریم که در این زمینه باید مجلس مطالبه گر باشد ولی گوش شنوایی برای این موضوع وجود ندارد.

ذوالنور با اشاره به مشکلات سرمایه‌گذاران در کشور و استان قم خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاران باید هفت‌خوان را طی کرده و با مسئولانی بعضاً روبرو شده که حمایتی از آنان ندارند و در این شرایط سرمایه‌گذار ترجیح می‌دهد سرمایه خود را در جای دیگر استفاده کند.

وی با تأکید بر اینکه سرمایه‌گذاران در قم باید مسیرهای خسته‌کننده و کاغذبازی‌ها را پشت سر بگذارند و ادامه داد: در استان قم هتل‌هایی ساخته‌شده و برای تکمیل تسهیلاتی از صندوق توسعه ملی برای آن پیش‌بینی‌شده است ولی برای دریافت تسهیلات باید چند سال بدود تا بتواند این وام را دریافت کند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: برخی بانک‌های عامل علیرغم اینکه تخصیص‌ها از منابع صندوق توسعه داشته و پول را نیز در اختیار داشته ولی این‌قدر سرمایه‌گذار را خسته می‌کنند تا از سرمایه‌گذاری خود ناامید شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار