رئیس پلیس فتا استان قم از ارسال پیامکی جعلی از سوی افراد سودجو و کلاهبردار با عنوان "خودروی شما مشمول ۸۰ درصد بخشش خلافی شده"، خبر داد که فرد با مراجعه به سایت اعلامی مورد کلاهبرداری قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۸۰۴۵۴۶
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۱:۴۹ 10 December 2019

به گزارش تابناک قم، سرهنگ علی موالی اظهار داشت: برخی افراد شیاد با ارسال پیامک با عنوان "مشترک گرامی، خودروی شما مشمول 80 درصد بخشش خلافی شده است و برای استفاده از این تخفیف به سایت زیر مراجعه فرمایید" اقدام به کلاهبرداری کرده که کاربران باید هوشیار باشند.

وی بیان داشت: مجرمان با راه‌اندازی سایت جعلی و ارسال پیامک، اقدام به فریب و هدایت کاربران به درگاه‌های جعلی بانک‌ها در خصوص تخفیف تخلفات رانندگی کرده و پس از هدایت متقاضیان به درگاه‌های جعلی (فیشینگ)، اطلاعات کارت‌بانکی آن‌ها را کسب و سپس اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب آنان می‌کنند.

رئیس پلیس فتا استان قم توصیه کرد: کاربران چنانچه پیامی با این مضمون دریافت کردند، به‌طور حتم صحت آن را با مراجعه به سایت همان سازمان و مراجع ذی‌ربط پی گیری کنند.

سرهنگ موالی خاطرنشان کرد: اگر مردم به دلیل ناآگاهی اطلاعات بانکی خود را در اختیار این افراد سودجو و کلاهبردار قرار داده‌اند، بلافاصله رمز دوم اینترنتی خود را تغییر دهند و اقدامات امنیتی کارت‌های بانکی خود را انجام دهند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار