رئیس شورای شهر قم با بیان اینکه مجموعه مدیریت شهری در موضوع آلودگی هوا در شهرها مسئولیت دار و نقش‌آفرین است، گفت: کیفیت شهرنشینی مهم بوده و کارشناسان معتقدند که آلایندگی هوا بر افزایش جرائم تأثیرگذار است.
کد خبر: ۸۰۸۱۱۷
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۰۱:۵۳ 24 December 2019

به گزارش تابناک قم، عبدالله جلالی در یکصد و بیست و سومین رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم که سالن جلسات این شورا برگزار شد، با اشاره به تصویب اصلاحیه و متمم بودجه 98 شهرداری قم اظهار داشت: این اقدام نشان از تعامل شورا و شهرداری است.

وی با بیان اینکه افزایش بودجه شهرداری نشان از حجم کار و پرکاری شهرداری قم به‌ویژه در تأمین مالی و اجرای پروژه‌هاست، ابراز کرد: شورای شهر نیز با نظارت مستمر بر فعالیت‌های عمرانی پروژه‌ها بر عملکرد شهرداری نیز نظارت دارد و این نظارت در کنار تقویت حوزه حراست ضروری است.

رئیس شورای شهر قم با درخواست از شهرداری برای ارائه هرچه زودتر بودجه سال 99 تصریح کرد: با توجه به حجم بالای فعالیت‌ها در سال 98 انتظار می‌رود شهرداری بودجه 99 و تعرفه عوارض را در زمان مناسب وصول کند تا در زمان مناسب بررسی آن انجام پذیرد.

وی ادامه داد: تفریغ بودجه سال 97 شهرداری هنوز به دلایل و اشکالات وارده و عدم تکمیل حسابرسی آماده نشده است که کمیسیون برنامه‌وبودجه باید با همکاری شهرداری این اشکالات را هرچه سریع‌تر مرتفع کند.

جلالی پرداخت‌های دیه در حوادث شهری را موردتوجه قرار داد و افزود: در جلسه‌ای که با حضور آیت‌الله رئیسی رئیس قوه قضائیه در روزهای گذشته داشتیم از ایشان درخواستی در این زمینه داشتم که این موارد بهتر مورد بررسی قرار گیرد.

جلالی با اشاره به درخواست دفتر آیت‌الله فاضل لنکرانی از دوره چهارم شورای شهر برای نام‌گذاری خیابانی به نام این مرجع تقلید یادآور شد: برخی از شهرها که شخصیت‌هایی به‌مراتب با جایگاه کمتر از مراجع داشته نسبت به این نام‌گذاری‌ها اهتمام داشته که ما نیز باید در این زمینه دقت بیشتری کنیم.

وی آلودگی‌های هوای این روزهای قم را مورد توجه قرار داد و گفت: یکی از دغدغه‌های مجموعه کلان‌شهرها موضوع محیط‌زیست و آلودگی هوا بوده که در شهر قم نیز با آن که در سال‌های گذشته حجم این آلودگی‌ها کمتر بوده ولی امسال شاهد افزایش روزهای آلوده هستیم.

رئیس شورای شهر قم با بیان اینکه مجموعه مدیریت شهری در موضوع آلودگی هوا در شهرها مسئولیت‌دار و نقش‌آفرین است، یادآور شد: کیفیت شهرنشینی مهم بوده و کارشناسان معتقدند که آلایندگی هوا بر افزایش جرائم تأثیرگذار است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار