معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه شهاب دانش قم از افتتاح مرکز نوآوری این دانشگاه خبر داد.
کد خبر: ۸۰۹۶۹۸
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۶ 30 December 2019

به گزارش تابناک قم، سید امین سلامتیان در نشست خبری با اصحاب رسانه در دفتر خبرگزاری تسنیم استان قم، با اشاره به تغییرات سریع سیستم‌های فن‌آوری اظهار داشت: تحقیق انجام گرفته در سال 2017 روی شرکت‌های برتر دنیا، حاکی از آن است از میان 500 شرکت برتر 52 درصد این شرکت‌ها یا ورشکست و ادغام‌شده‌اند و یا سهمی از بازار را ازدست‌داده‌اند.

معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه شهاب دانش قم تنها راه جلوگیری از این مسئله را نوآوری عنوان و تصریح کرد: در این راستا، دانشگاه‌ها باید توسعه یک فرهنگ نوآورانه را در جامعه گسترش داده و برای دانشجویان کارآفرینی کنند.

وی افزود: مراکز نوآوری درون‌سازمانی مثل دیجی کالا، مراکز نوآوری اهرمی، پایگاه‌های کوچک نوآوری و مراکز نوآوری دانشگاهی مهم‌ترین مراکز نوآوری هستند که به ایده پردازی و توسعه فرهنگ نوآورانه در کشور کمک می‌کنند.

سلامتیان در ادامه از افتتاح نخستین مرکز نوآوری خصوصی در قم خبر داد و گفت: در راستای پرداختن به ایده‌های نوآورانه با افراد متفکر دانشگاهی، مرکز نوآوری شهاب دانش با مساحتی حدود 600 مترمربع که 16 تیم را در خود جای‌داده در آذرماه سال جاری افتتاح و بهره‌برداری رسید.

معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه شهاب دانش قم ادامه داد: این مرکز با هدف کاربردی کردن علم و تبدیل آن به ثروت کارش را آغاز کرده و به دنبال ایجاد دانشگاه نسل سوم یا کارآفرین است، به همین دلیل خدماتی در این مرکز ارائه می‌شود که بر روی ایده‌های نو، خلاقیت‌های استارت آپی درزمینهٔ تکنولوژی، بازاریابی و ارائه مشاوره‌هایی به برندهای مختلف کار می‌کند.

وی یکی از مهم‌ترین بخش‌های دانشگاه شهاب دانش قم را بخش پژوهش و مرکز نوآوری برشمرد و ابراز کرد: این بخش بر اساس سیاست‌گذاری‌های کلان پیش رفته و دارای مجوزهای لازم از وزارت علوم بوده و به دانشجویان درس‌ها و تکنیک‌هایی را یاد می دهد که به سمت عملی بودن پیش می‌روند.

سلامتیان در پایان سوق دادن پایان‌نامه‌های ارشد و دکتری به سمت ارتباط با صنعت را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: در حال حاضر دانشگاه شهاب دانش به سمت تولید محصول و عملیاتی شدن پروژه‌ها و پایان‌نامه‌های دانشجویی رفته است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار