رئیس شورای اسلامی شهر قم از اختصاص ۸۰ واگن به مترو قم در آخرین مصوبه هیئت دولت خبر داد.
کد خبر: ۸۱۰۰۰۴
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۵ 31 December 2019

به گزارش تابناک قم، عبدالله جلالی در صدوبیست و پنجمین جلسه علنی و رسمی مجلس شورای اسلامی که در ساختمان شهید باکری برگزار شد با اشاره به سالگرد 9 دی‌ماه اظهار داشت: امروز روز بصیرت و بیعت دوباره با امامت بوده و باید از مردم آگاه و با بصیرت کشور و شهر قم تقدیر و تشکر کنیم.

وی روز 9 دی را روز خنثی شدن توطئه دشمنان علیه نظام و انقلاب دانست و افزود: مردم در روز 9 دی نشان دادند در مقابل تهدید علیه انقلاب و نظام ساکت نمی‌مانند و وظیفه و رسالت خود را به‌خوبی انجام می‌دهند.

رئیس شورای اسلامی شهر قم به مناسبت‌های 11دی‌ماه نیز اشاره و تصریح کرد: آغاز سال 2020 و سالروز تولد حضرت مسیح(ع) و تولد حضرت زینب(س) را تبریک میگویم و از پرستاران در همه عرصه‌های درمانی و نگهداری و به‌خصوص همسران شهدا و جانبازان تقدیر و تشکر ویژه داریم.

تحقق 60 درصدی برنامه درآمدی شهرداری در 9 ماه سال جاری

وی در ادامه با توجه به گذشت 9 ماه از سال جاری به ارائه گزارشی از عملکرد مالی شهرداری که در کمیسیون برنامه‌وبودجه تهیه‌شده بود، پرداخت و خاطرنشان کرد: درآمد شهرداری در 9 ماه سال جاری 980 میلیارد تومان بوده که تا امروز 60 درصد برنامه محقق شده است.

جلالی 85 درصد این درآمد را نقدی و 49 درصد آن را غیر نقدی دانست و ادامه داد: در مجموعه درآمده 9 ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 55 درصد رشد نشان می‌دهد درحالی‌که در سرفصل مالیات ارزش‌افزوده 45 درصد کاهش داریم.

وی علت کاهش درآمد شهرداری از بخش مالیات ارزش‌افزوده را بیان کرد و گفت: بخشی از دستگاه‌ها مالیات ارزش‌افزوده خود را به‌موقع پرداخت نکرده‌اند که باید هر چه سریع‌تر پیگیری شود.

رئیس شورای اسلامی شهر قم عملکرد بخش سرمایه‌گذاری را نسبت به مشابه سال گذشته با 54 درصد کاهش اعلام و تصریح کرد: درمجموع در بخش سرمایه‌گذاری 39 درصد برنامه 9 ماه سال جاری محقق شده است.

وی در ادامه به سهم درآمدی شهرداری مرکز و مناطق اشاره کرد و افزود: از مجموعه 980 میلیارد تومان درآمدی، 236 میلیارد تومان مربوط به شهرداری مرکز و 744 میلیارد تومان عملکرد مناطق بوده است.

جلالی ادامه داد: منطقه یک 80 درصد ، منطقه دو 72 درصد، منطقه سه 80 درصد، منطقه چهار 91 درصد، منطقه پنج 50 درصد، منطقه شش 117 درصد، منطقه هفت 78 درصد و منطقه هشت 72 درصد از مجموعه برنامه 9 ماه را محقق کرده‌اند.

وی سپس مجموعه درآمد 14 سازمان زیر نظر شهرداری را در 8 ماه سال نیز به تفکیک اعلام کرد و گفت: سازمان پسماند 224 درصد، بهسازی 27 درصد، ترافیک 78 درصد، آرامستانها 100 درصد، توسعه عمران 35 درصد، زیباسازی 113 درصد، آتش‌نشانی و ایمنی 92 درصد، کشتارگاه 82 درصد، فضای سبز 126 درصد، میادین 89 درصد، پایانه‌ها 129 درصد، فرهنگی و ورزشی 54 درصد، تاکسیرانی 71 درصد و اتوبوسرانی 54 درصد عملکرد داشته‌اند.

رئیس شورای اسلامی شهر قم بالاترین عملکرد را برای سازمان پسماند و کمترین عملکرد را برای سازمان بهسازی دانست و خاطرنشان کرد: درمجموع 14 سازمان باید 260 میلیارد تومان عملکرد داشتند که 210 میلیارد تومان ثبت‌شده که نشان‌دهنده تحقق 80 درصدی برنامه است.

اختصاص 80 واگن به مترو قم

وی به موضوع آلودگی‌های هوا در هفته‌های گذشته نیز اشاره کرد و گفت: مدیرکل محیط‌زیست با حضور در شورا به ارائه گزارش پرداخته و وضعیت آلایندگی استان را تشریح کرده است که باید با بررسی دقیق علل آن راهکارهای مناسب ارائه شود.

جلالی توسعه حمل‌ونقل عمومی را به‌عنوان یکی از راهکارهای کنترل آلودگی هوا مطرح کرد و گفت: توسعه حمل‌ونقل عمومی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مدیران شهری قم بوده و اقداماتی خوبی نیز در این حوزه انجام‌شده است.

وی از اختصاص 80 واگن به مترو قم خبر داد و تصریح کرد: در مصوبه هیئت دولت 80 واگن خارجی به مترو قم اختصاص داده‌شده است که در تسریع اجرای پروژه مترو در قم تأثیر بسیار زیادی دارد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار