مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان قم گفت: استان قم با میانگین ١٥ دقیقه سرانه مطالعه در کشور اول است.
کد خبر: ۸۱۰۲۸۵
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۵ 01 January 2020

به گزارش تابناک قم، سید موسی حسینی کاشانی در نشست خبری چهاردهمین نمایشگاه کتاب استان قم و سومین نمایشگاه تخصصی کتاب کودک و نوجوان عنوان کرد: استان قم با میانگین ١٥ دقیقه سرانه مطالعه در کشور اول است و این یکی از مواردی محسوب می شود که قم را در زمینه کتاب و نشر از سایر استان ها متمایز می کند.

وی افزود: البته وجود مراکز دانشگاهی و حوزوی نیز باعث افزایش سرانه مطالعه در استان قم است و می تواند یکی از دلایل اصلی کسب این رتبه باشد.

سید موسی حسینی در ادامه با اشاره به اهمیت برپایی نمایشگاه های کتاب استانی گفت: بر پایی اینگونه نمایشگاه های استانی کتاب باعث می شود علاقمندان به کتابخوانی در کمترین وقت آخرین و بروز ترین نشریات و کتاب های چاپ شده را در دسترس خود داشته باشند.

وی ادامه داد: در سایر استان های کشور از نمایشگاه کتاب هایی که در قم برگزار می شود استقبال بسیار خوبی صورت می گیرد و ناشران برتر کشوری در خواست حضور در این نمایشگاه ها را دارند.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد استان قم اظهار کرد: استقبال مردم به ترتیب از کتاب هایی با موضوعات رمان وداستان، دینی و علمی و روانشناسی بیشتر از سایر موضوعات هستند و در نمایشگاه کتاب استان قم توجه ویژه ای به کتاب های دینی شده است.

وی افزود: دو اولویت اصلی در این نمایشگاه کتاب وجود دارد، اولویت اول حضور ناشران مطرح کشور در نمایشگاه و اولویت دوم نگاه ویژه و حضور ناشران مطرح در بخش کودک و نوجوان هستند.

حسینی در ادامه تصریح کرد: یکی از دغدغه های اصلی در استان قم عدم وجود مکان مناسب برای برگزاری اینگونه نمایشگاه هاست.

وی در پایان گفت: امیدوارم مردم استقبال خوبی از این نمایشگاه که یکی از بزرگترین رویدادهای فرهنگی استان به شمار می رود داشته باشند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار