آیت‌الله عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید با تبیین وظایف متقابل مردم و مسئولان نسبت به یکدیگر، گفت: حکومت باید مردم را کریمانه و نه فقیرانه اداره کند.
کد خبر: ۸۱۰۲۸۷
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۸ 01 January 2020

 

به گزارش تابناک قم، وی در درس تفسیر خود در مسجد اعظم قم، افزود: وظیفه مردم این است که باید در صحنه باشند و نظام را کمک کنند و وظیفه مسئولان نیز این است که امکانات مردم را در نظر بگیرند.

آیت‌الله جوادی آملی اضافه کرد: مسئولان باید امکانات شهر را ببینند، اصول مدیریتی و نیاز مردم را در نظر بگیرند و مردم را کریمانه اداره کنند، نه فقیرانه!

وی با بیان این‌که جامعه را با کمیته امداد اداره کردن کریمانه نیست!، تصریح کرد: خدا فرمود ما انسان را کریم خلق کردیم، تنها بنابر این نیست که شکم مردم پر شود، بلکه بنابر این است که آبروی مردم محفوظ باشد.

وی با اشاره به این‌که خداوند فرمود شما کریمانه جامعه را اداره کنید، خاطرنشان کرد: این صف معیشتی، صف یارانه‌ای و امثال‌ذلک، با کرامت انسان سازگار نیست.

این مرجع تقلید تاکید کرد: بنابراین هم مسئولان باید دقیق باشند که مدیریت، تدبیر، کارآیی و کارآمدی وظیفه مسئولان است و هم مردم باید محترمانه خواسته‌هایشان را مطرح و خواسته‌شان را عاقلانه و عالمانه عرضه کنند.

وی با اشاره به تاکید قرآن بر رعایت حق مردم،‌ بیان کرد: جمعیت ایران یک‌صدم جمعیت دنیاست، اما تقریبا هفت یا هشت درصد ذخایر جهان در اختیار ایران است، به همین دلیل هیچ جایی و هیچ تناسبی ندارد که خدای‌ناکرده انسان در صف انتخابات به دستور و راهنمایی علما و مراجع صف ببندد و مرتّب به یک عدّه‌ای رای بدهد، آن‌وقت منتظر باشد که دوباره صف‌بندی کند، کمک و یارانه بگیرد!

وی با بیان این‌که این مسائل شایسته این مردم نیست، ادامه داد: قرآن به مسئولان تاکید می‌کند بکوشید درآمد و نیاز کشورتان و همچنین حقوق مردم را ارزیابی کنید، تا خدای‌ناکرده حق مردم ضایع نشود.

آیت‌الله جوادی آملی در بخش دیگری از سخنان خود خطر دشمنان کشور را یادآور شد و بیان کرد: امر مهم دیگر بیگانه‌هایی هستند که مرتّب در کمین می‌باشند، این خطر مشترک برای مسئولان و مردم است تا ایران به خاطر دارد یا مورد چپاول انگلستان یا آمریکا و یا بعضی از کشورهای شمالی بوده است.

وی افزود: این دشمنان یا آب‌وخاک، یا معادن و یا ثروت ما را گرفتند؛ همه این‌ها غارتگرانی بودند که کشور را غارت کردند و چاپیدند.

وی تاکید کرد: غرض این است که ما نباید این سه امر را با یکدیگر اشتباه بگیریم؛ مسئولان وظیفه‌ای دارند که حتما باید جامعه را به‌خوبی اداره کنند، مردم هم اگر اعتراضی دارند عاقلانه و عالمانه بیان کنند.

آیت‌الله جوادی آملی افزود: اما آن ضلع سومی که خدای‌ناکرده فساد را راه می‌اندازد، کشور را ناامن می‌کند و آشوب ایجاد می‌کند، وابستگی به بیگانه است.

وی با بیان این‌که تاکید قرآن این است که دشمنان باید از شما ناامید باشند، ادامه داد: عزیزان ارتشی، سپاهی، بسیجی و دیگر نیروهای مردمی از نظر قدرت نظامی باید آماده باشند و هم از نظر هوشمندی و هوشیاری در سطحی باشیم که کسی نتواند جامعه را تحریک کند و جامعه را ناامن نماید.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار