استاندار قم گفت: در 9 ماه نخست سال 1397 دو هزار و 309 مورد ثبت طلاق در استان صورت گرفت، اما در 9 ماه سال جاری دو هزار و 37 مورد طلاق در قم داشتیم.
کد خبر: ۸۱۰۲۸۸
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۹ 01 January 2020

به گزارش تابناک قم، بهرام سرمست در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان قم در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری استاندار با اشاره به شاخص‌های زنان در استان قم اظهار کرد: شاخص‌های زنان در استان در طی سه سال اخیر نسبت به گذشته افزایش داشته است.

وی ادامه داد: به دنبال ارتقای شاخص‌های اجتماعی در استان قم هستیم، اما برای رسیدن به وضعیت مطلوب دغدغه داریم، دغدغه رهبر معظم انقلاب نسبت به آسیب‌های اجتماعی در قم بر کسی پوشیده نیست.

استاندار قم افزود: از قم انتظار داریم که در همه شاخص‌ها در ردیف ایده آل باشد، انتظار نداریم که در این استان، آمار طلاق بالا باشد.

سرمست با اشاره به نگاه امام خمینی(ره) به زنان اظهار کرد: ایشان بر حضور زنان در صحنه‌های اجتماعی تاکید داشتند، اکنون زنان توانمند و فرهیخته در عرصه‌های آموزشی حضور گسترده ای دارند.

وی ادامه داد: براساس مطالعات موردی که در استان قم صورت گرفت، جرایم در استان روند کاهشی دارد.

استاندار قم افزود: اگر قرار است که سندی در زمینه زنان و خانواده در استان داشته باشیم، باید این سند به صورت مرتب روزآمد شود تا کارآمد باشد، ارتقای شاخص‌های مربوط به زنان و خانواده در قم را باید ادامه بدهیم.

سرمست با اشاره به وضعیت مدیران زن در استان قم اظهار کرد: دو تن از زنان فرهیخته در استان اخیرا به عنوان مدیرکل در قم انتخاب شدند و این روند در دستگاه‌های اجرایی استان ادامه خواهد داشت، انتصاب مدیران زن براساس شایسته گزینی جزو معیارهای ارزیابی دستگاه‌های اجرایی در قم است.

وی ادامه داد: باید دستگاه‌های اجرایی استان قم در سال 1399 سند ارتقای زنان و خانواده را ملاک برای برنامه‌ریزی‌های خود قرار بدهند، به دنبال کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان هستیم.

استاندار قم خاطرنشان کرد: در 9 ماه نخست سال 1397 دو هزار و 309 مورد ثبت طلاق در استان صورت گرفت، اما در 9 ماه سال جاری دو هزار و 37 مورد طلاق در قم داشتیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار