دلنوشته ای برای سردار دل ها؛
سید محمد مهدی موسوی
کد خبر: ۸۱۱۹۶۷
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۴ 07 January 2020

سخت است دل نبستن به دنیا و بُریدن از تعلقات دنیوی که بس دست و پاگیر است و حاج قاسم قبل از آن که فرمانده محبوب جبهه ی گسترده مقاومت اسلامی منطقه و عزیز دُردانه ملت ایران شود و از نگاه ترامپ جنایتکار، تروریست شماره یک جهان، انسان وارسته ای بود که خود را در برابر خدا حقیر کرد و این چنین حضرت احدیت، او را عزیز کرد و آن چنان بالا بُرد که سردار آسمانی لقب گرفت.

"حاج قاسم" ها وقتی "سلیمانی" شدند و به فتح دل ها مفتخر که ریشه تعلق به دنیا و مافیها را قطع کردند و البته کیست که نداند این سخن به هیچ وجه معنا و مفهوم تارک دنیا شدن را در خود ندارد.

سخن از گوهر "اخلاص" است؛ آن چنان که به تعبیر رهبر عزیزمان ، راز محبوبیت این چنین حاج قاسم است؛ خودش را پیش از "جهاد اصغر" در "جهاد اکبر "برای خدا خالص کرد و پروردگار آن چنان عزتی به او داد که کمتر کسی در این روزگار بدان دست یافته است.

در این روزهای ویژه که طعمی از غم و اندوه و بغض و خشم و البته یکدلی و یکرنگی دارد، در یکی از پیام های مردمی به این جمله زیبا و پرمعنا برخوردم که "حاج قاسم سلیمانی پای روی نفسش گذاشت تا ما نفس بکشیم"
آری! قاسم ها چون از سیم خاردار نفس عبور کرده اند، مرگ برایشان از عسل ، شیرین تر آمد و خاصیت جهاد در راه خدا با چاشنی اخلاص همین است و جز این نیست!

حاج قاسم در پرتو همین اخلاص ، چهل سال بود که برای وصال با معبود ، بی قراری می کرد ، نشان به آن نشان که در هیچ یادواره شهدا یا مراسمی نبود که حاضر می شد برای سخنرانی اما از یاران شهیدش نگوید ... و بغض و اشکی که با کلام زیبایش همراه می شد و چشمان حاضرین را نیز البته دریایی می کرد.

هیچ گاه یادم نمی رود، چند باری که توفیق حضور در پای سخنرانی این شهیدوالامقام در شهر مقدس قم را پیدا کردم، وقتی به نام و یاد شهدا می رسید و گاه به مناسبتی خاطره ای تعریف می کرد، بغضی در ادای کلماتش مشهود بود و این بغض گاهی می ترکید و لحظه ای....

بغض اصلی او اما بامداد جمعه ترکید ، آن هنگام که به دست ایادی شیطان بزرگ و به طرز ناجوانمردانه ای به شهادت رسید و به تعبیر زیبای فرمانده اش "آقا سید علی" ، روح پرفتوحش در آغوش ارواح طیبه شهدا آرام گرفت.

شهیدان برای ما بگویید چه خبر است آن طرف. ما را با خبرکنید از این حقیقت که در این عالم مگر چه رمز و رازی است که جز با خون فاش نمی شود... ما که بی خبران عالمیم و دست به دامان شماییم تا با خبر شویم، تا آگاه تر شویم.

حاج قاسم باید هم شهید می شد... این چند روز چه در قاب تلویزیون و چه در شبکه های اجتماعی ، بارها و بارها کلیپ تضرع حاج قاسم در کنار اروندرود و هق هق گریه های بی امانش را دیده ایم که در جملاتی کوتاه، خدا را به شهیدان و امام شهیدان حسین بن علی(ع) قسم می دهد که برایش جز شهادت چیزی نخواهد.

و این آغاز دوباره دلدادگی ما به توست و عهد و پیمانی دیگرباره با تو ای بنده خوب و مخلص خدا.... "سرباز قاسم سلیمانی"

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار