رییس هیات شنای قم:
رییس هیات شنا، شیرجه و واترپلو قم، گفت: به دلیل نداشتن سالن اختصاصی توسط این هیات، درعمل تمام تمرین‌ها و برنامه‌های هیات شنای قم در بخش بانوان و آقایان، درسال ۹۸ تعطیل شده‌است.
کد خبر: ۸۱۳۸۶۹
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۷ 14 January 2020

به گزارش تابناک قم، حسین حاجی‌ اسماعیلی درمجمع سالیانه هیات شنای استان درسالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان قم، با انتقاد از قرار نگرفتن استخر اختصاصی به این هیات ورزشی درسال ۹۸ ادامه داد: به دلیل اینکه استخری درسال‌جاری در اختیار این هیات قرار نگرفته‌است، تمرینات ورزشکاران حرفه‌ای استان بسیار محدود و این موجب شده تا رکورد ثبت‌ شده شناگران قم درسال ۹۸ نسبت به سال گذشته کاهش یابد.

وی ادامه داد: درسال ۹۷ به دلیل اینکه این هیات دارای سالن اختصاصی بود، فعالیت‌های گسترده‌ای دربخش بانوان و آقایان برای توسعه ورزش حرفه‌ای انجام شد، ولی با خصوصی شدن تمام استخرها، فعالیت‌های این هیات بسیار محدود شده‌است.

رییس هیات شنای قم، با اشاره به عملکرد سال ۱۳۹۷ این هیات گفت: برگزاری ۳ دوره آموزش تئوری و عملی در بخش آقایان و بانوان، آموزش ۱۵۰ مربی شنا، اعزام پنج تیم به مسابقات کشوری و تمرینات مداوم برای اعزام به مسابقات از جمله عملکرد هیات درسال گذشته‌است.

وی گفت: نخستین کلینیک بازآموزی و استعدادپروری شنا کشور سال گذشته درقم راه‌اندازی و در آن از اساتید برجسته فدراسیون برای آموزش مربیان و مستعدان ورزشی دعوت شده‌است.

رییس هیات شنای قم با اشاره به فعالیت ۴۲۰ شناگر بیمه‌شده دراین هیات ادامه داد: از این تعداد ورزشکار، ۲۲۰ شناگر آقا و ۲۰۰ شناگر خانم زیرمجموعه هیات به صورت حرفه‌ای مشغول فعالیت هستند.

وی اظهارداشت: متاسفانه شنا از جمله ورزش‌های زیر مجموعه و مورد حمایت آموزش و پرورش خارج شده‌ که این موضوع استعدادیابی درسطح پایه را بامشکل جدی مواجه کرده‌است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار