مدیرکل استاندارد قم گفت: دوگانه سوز کردن خودروها در مراکز مختلف به جز شرکت‌های خودروسازی غیرمجاز است و مراکزی که نسبت به این کار اقدام می‌کنند باید مجوز داشته باشند.
کد خبر: ۸۱۴۴۸۶
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۲ 16 January 2020

به گزارش تابناک قم، مجید آوری فرد در کارگروه تنظیم بازار استان که در تالار امام رضا در فرمانداری قم برگزار شد، با بیان اینکه براساس استانداردها هیچ کسی حق ندارد بدون مجوز از شرکت‌های خودروسازی نسبت به دوگانه سوز کردن خودروها اقدام کند، اظهار کرد: خودرو متعلق به شرکت خودروسازی است و کسی حق تصرف روی آن را ندارد.

وی با بیان اینکه نصب مخزن‌های CNG و LPG روی خودروها ممنوع است، تصریح کرد: به جز شرکت‌های خودروسازی تمام مراکزی که نسبت به دوگانه سوز کردن خودروها اقدام می‌کنند باید موافقت شرکت‌های خودروسازی ایران خودرو و یا سایپا را داشته باشند.

مدیرکل استاندارد قم با تاکید براینکه در حال حاضر هیچ شرکتی قرارداد جدیدی در ارتباط با نصب ال پی جی روی خودروها ندارد، گفت: اداره کل استاندارد قم در این راستا با تولید کننده‌های غیرمجاز ال پی جی در استان قم به صورت جدی برخورد می‌کند.

وی تاکید کرد: تا زمانی که توزیع تجهیزات سی ان جی و ال پی جی از سوی وزارت متولی پروانه داده می‌شود اداره استاندارد هم آن را به رسمیت می‌شناسد، اما سیاست‌های کشور استفاده از ال پی جی را ممنوع کرده و تنها یکی از شرکت‌ها اعلام کرده که برای کشورهای دیگر اقدام به تولید این گاز می‌کند.

آوری فرد اضافه کرد: برهمین اساس اداره کل استاندارد استان قم فقط ناظر کیفی تولید در این واحد است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار