لبخند رضایت پدر و مادر قمی
مادری که در هفته بیست و پنجم بارداری فرزندش با وزن ۵۰۰ گرم به دنیا آمده بود، با گذشت دو ماه فرزندش را با وزن ۳ کیلوگرم در سلامت کامل به منزل برد. در طول مدت بستری به دلیل وزن پایین نوزاد و مراقبت‌های NIDCAP فراهم شده و نوزاد از طریق این مراقبت‌ها نیاز‌های خود را دریافت کرد.
کد خبر: ۸۱۴۴۹۰
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۵ 16 January 2020

به گزارش تابناک قم، مادری در هفته بیست و پنجم بارداری پس از شروع درد‌های زایمان به بیمارستان ایزدی قم مراجعه کرده و فرزند او با وزن ۵۰۰ گرم به دنیا آمد.

نوزاد نیم کیلویی در قم در سلامت کامل است

به همت تیم پزشکی و پرستاری این بیمارستان به سرعت در بدو تولد اقدامات احیا و مراقبت‌های تنفسی انجام و به بخش NICU منتقل شد و پس از آن در بخش بیمارستان نیز از طریق دستگاه ونتیلاتور حمایت تنفسی آغاز و پس از بهبودی نسبی شرایط تنفسی نوزاد به تدریج از دستگاه جدا شد.

در طول مدت بستری به دلیل وزن پایین نوزاد و مراقبت‌های NIDCAP فراهم شده و نوزاد از طریق این مراقبت‌ها نیاز‌های خود را دریافت کرد.

در ادامه روند فعالیت‌ها برای این کودک، تغذیه خوراکی در حجم‌های بسیار کم برای نوزاد شروع و به تدریج به مقدار تغذیه افزوده شد و به مراتب وزن نوزاد از ۵۰۰ گرم اولیه به حدود ۳ کیلوگرم رسید.

این اقدامات و تلاش‌ها به همت برقعی فوق تخصص نوزادان و خانم بیدگلی سرپرستار بخش و تمامی کادر پرستاری بخش NICU بیمارستان ایزدی قم انجام شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار