یکی از مراجع تقلید به آتش زدن کتاب پزشکی هاریسون واکنش نشان داده و این عمل را برخلاف روح اسلام و دعوت این آئین آسمانی به علم و دانش دانست.
کد خبر: ۸۱۸۲۳۰
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۰ 28 January 2020

به گزارش تابناک قم، آیت الله جعفر سبحانی با صدور بیانیه ای به اقدام انجام شده در آتش زدن یکی از کتب پزشکی واکنش نشان داد.

در بیانیه این مرجع تقلید شیعیان آمده است: در روایات از پیشوایان معصوم نقل شده است که فرموده‌اند:«اطلبوالعلم ولو بالصین» مسلماً علمی که باید در صین(چین) آموخت، علومِ دینی نیست بلکه دانش هایی است مربوط به جهان آفرینش و سنت های خلقت، که خداوند منّان در نهادِ موجودات قرار داده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: بنابراین تلاش دانشمندان برای کشف ضوابط موجودات، علل و مدالیل آنها کاملاً محترم است هرچند که محتمل است برخی از آنها ناصواب باشد، اما این تلاش های آمیخته با درست و نادرست، سبب پیدایش یک رشته حقایق می گردد، بنابراین کتاب های علوم طبیعی و پزشکی که به نسبت کشف علل و مدالیل پدیده ها نگاشته می شود از احترامِ کامل برخوردار است، هرنوع تعرض به آنها برخلاف روح اسلام و دعوت اسلام به علم و دانش است. انتقاد از محتوا شیوه پسندیده ای است اما تعرّض نامعقول، شیوه جاهلانه ای است که اتفاقاً در گذشته نیز بسیاری از کتابخانه ها با انگیزه های غلط طعمه حریق شده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار