جهادکشاورزی:
رئیس سازمان‌ جهاد کشاورری قم با اشاره به افزایش ۳۷ درصدی قیمت پیاز در قم ابراز امیدواری کرد که مشکل گرانی پیاز در این استان طی ۱۰‌ روز آینده برطرف شود.
کد خبر: ۸۱۸۲۴۱
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۲:۲۳ 28 January 2020

به گزارش تابناک قم، عباس پور میدانی در بیست و چهارمین جلسه کارگروه تنظیم بازار و کمیسیون امور تعزیرات قم در تالار امام جواد (ع) استانداری قم اظهار داشت: مشکل اصلی گران شدن این محصول صادرات آن است، و اگر بخواهد به همین روال باشد، خیلی نمی توانیم انتظار کاهش شدید قیمت را داشته باشیم.

وی بیان داشت: امیدواریم، طی ۱۰ روز آینده و با ورود پیاز جنوب به بازار، مقداری شاهد کاهش قیمت این کالا باشیم.

رئیس جهاد کشاورزی قم همچنین خاطرنشان کرد: قوانین صادرات و واردات تاثیر بسزایی در قیمت کالاها دارد، به همین علت باید این مقررات پایدار باشد.

پورمیدانی همچنین در خصوص افزایش ۱۸.۹ درصدی قیمت جوجه یک‌ روزه گوشتی در استان نیز گفت: مرغداران استان طبق پیش بینی هایی که در خصوص افزایش قیمت این کالا داشتند، جوجه ریزی های زیادی را انجام دادند.

این مسئول افزود: با هماهنگی که با اتحادیه مرغداران استان انجام دادیم مقرر شد، حواله جوجه به همان قیمت مصوب صادر شود، تا مرغداران که مجوز جوجه ریزی دارند، جوجه مورد نیاز خود را از کارخانه مادر بگیرند.

وی یادآور شد: این عملیات انجام شده ولی خیلی فراگیر نیست، اما اگر بتوانیم آن را برای همه پروانه ها توسعه دهیم موضوع قیمت مرغ می تواند مدیریت شود.

مدیرکل جهاد کشاورزی قم گفت: به ازای تولید هر یک قطعه جوجه دو تقاضا در بازار وجود دارد.

مدیرکل دامپزشکی قم نیز در این جلسه اظهار داشت: استان نقشی در نوسان قیمت مرغ ندارد و قیمت این کالا به صورت منطقه ای تعیین می شود.

محمد مهدی رفیعی با اشاره به اینکه ماهیانه بین ۳۰ تا ۳۷ هزار تن مرغ در قم تولید می شود، این میزان را بیش از ۵۰ درصد مازاد مصرف این استان دانست و گفت: در حالی که در دی ماه سال گذشته تعداد جوجه ریزی ها در استان یک میلیون و ۲۲۰ هزار قطعه بود، امسال به یک میلیون و ۳۷۵ هزار قطعه افزایش پیدا کرد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار