جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در واکنش به طرح ننگین معامله قرن توسط «دونالد ترامپ»، با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: رییس جمهور جنایتکار آمریکا در نمایشی مضحک و اقدامی زورگویانه، از طرحی رونمایی کرد که بغض و خصومت او علیه امت اسلامی را آشکار کرد.
کد خبر: ۸۱۹۰۰۲
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۳:۵۹ 01 February 2020

به گزارش تابناک قم، در این بیانیه آمده است: این طرح بار دیگر نشان داد که سیاست رژیم مستکبر آمریکا در منطقه به کمک رژیم صهیونیستی اشغال و استعمار کشورهای اسلامی مخصوصا فلسطین عزیز است.

این بیانیه حاکی است: رئیس‌جمهور آمریکا طرح اشغالگرانه خود را «معامله قرن» می‌نامد و متوهمانه تصور می‌کند می‌تواند سرزمین اسلامی فلسطین را برای غاصبان به یغما ببرد. طرحی که در آن فلسطینیان به‌طورکلی نادیده گرفته می‌شوند. طرحی که هیچ انسان آزاده‌ای آن را نمی‌پذیرد.

در این بیانیه ذکر شده است: آمریکا تلاش می‌کند با این طرح شوم، هویت تاریخی بیت‌المقدس به‌عنوان شهر مقدس ادیان ابراهیمی را تغییر دهد و آن را به شهری صهیونیستی و پایتخت غاصبان فلسطین تبدیل کند. این طرح بی‌اساس برخلاف همه قطعنامه‌های سازمان ملل، شهرک‌های نامشروع را به‌عنوان بخشی از خاک رژیم صهیونیستیِ غاصب و خون‌ریز به شمار می‌آورد.

در این بیانیه آمده است: خطرناک‌ترین بخش این طرح خبیثانه، خلع سلاح مقاومت به‌عنوان حافظان و مدافعان عزت و کرامت فلسطین است تا از این طریق هویت، ملیّت و سرزمین این ملت مظلوم را از میان بردارند.

این بیانیه افزوده است: به‌رغم تلاش‌های بی‌وقفه رژیم آمریکا و صهیونیست‌ها و جبهه استکباری در طول سالیان گذشته، مردم مسلمان فلسطین همواره در برابر تهدیدهای هویت، سرزمین و ملیت خود مقاومت کرده‌اند. امروز مردم مظلوم فلسطین و همه‌ جریان‌های سیاسی آن دریافته‌اند که رژیم جنایتکار آمریکا و جبهه استکباری هیچ‌گاه میانجی نبوده؛ بلکه خود پدیدآورنده صهیونیسم و شریک و عامل جنایت‌های آن در سراسر جهان و از جمله در فلسطین اشغالی است.

این بیانیه حاکی است: اکنون با این تجربه‌ گران‌بها، به حول و قوه‌ الهی ملت عزیز فلسطین و مسلمانان جهان طرح آمریکایی موسوم به معامله قرن را با طراحان و همراهان آن به زباله‌دان تاریخ خواهند انداخت. به فضل الهی دیری نخواهد پایید که برخلاف تصور و خیال واهی دولتمردان آمریکا و رژیم صهیونیستی، بیت‌المقدس و فلسطین از وجود پلید آنان پاک و یاران و مجاهدان قدس شریف و فلسطین عزیز سرمشق همه‌ آزادگان جهان خواهند شد.

در این بیانیه تاکید شده است: بی‌شک راهکار پیشنهادی جمهوری اسلامی ایران، مبنی بر نظرخواهی از ساکنان اصلی فلسطین برای تعیین حکومت و سرنوشت این سرزمین، تنها راه برای احقاق حق ملت مظلوم فلسطین است.

در پایان این بیانیه آمده است: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با محکوم کردن طرح سراسر ظالمانه‌ معامله قرن بر لزوم یاری مردم فلسطین تاکید می‌کند و از همه ملت‌های مسلمان و دولت‌های اسلامی می‌خواهد به یاری مجاهدان جبهه‌ مقاومت بشتابند. بحمدالله همگرایی بی‌سابقه‌ مسلمانان پایان اشغال و غصب فلسطین و پاکسازی همه‌ سرزمین‌های اسلامی از لوث وجود جنایت‌کاران و برقراری امنیت و برادری در اقالیم اسلام را نوید می‌دهد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار