کارگردان نمایش «بالتازار» از اجرای این نمایش از 10 تا 25 بهمن ماه در خانه نمایش خبر داد.
کد خبر: ۸۱۹۰۰۳
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۴:۰۰ 01 February 2020

به گزارش تابناک قم، مرتضی عقیقی، با اشاره به اجرای نمایش بالتازار اظهار کرد: این نمایش به صورت عروسکی و شاد و موزیکال ویژه کودکان و خانواده‌ها تولید شده که 10 تا 25 بهمن ماه به روی صحنه می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: داستان این نمایش برگرفته از نمایش «بالتازار» نوشته محسن پورقاسمی است که نکات آموزنده را در قالب فضایی شاد به مخاطبان خود ارائه می‌کند.

کارگردان نمایش بالتازار با اشاره به بازیگران این نمایش گفت: محمدرضا بهروز (عمو بهروز «برنامه‌های کودک صدا و سیما)، رزانا گرامی، سمیرا منزه، سجاد رضایی، الهام محمودی، محمدرضا عموئی و معین حیدری در این نمایش نقش‌آفرینی می‌کنند.

وی عنوان کرد: نرگس ملیحی به عنوان منشی صحنه، مهدی شعبانی و محمدحسین رضازاده به عنوان مدیر صحنه، معین جواهری آهنگساز و تنظیم، مسعود محرابی و مهدی نبویان در زمینه ضبط، میکس و مستر، راضیه پاشایی طراح عروسک، راضیه پاشایی و نرگس ملیحی در زمینه ساخت عروسک، مهناز کرمی و الهام کاظم نژاد در زمینه طراح لباس، زهرا خمسه به عنوان تصویرگر، ابوالفضل حاج مهدی در بخش نور، شیرین شریفی در بخش اتاق فرمان، بیتا جوشقانی و زهره خانی در حوزه عکاسی این نمایش فعالیت می‌کنند.

عقیقی با بیان اینکه علاقه و اقتضائات مخاطبان به ویژه مخاطب کودک و نوجوان در این نمایش در نظر گرفته شده است گفت: موسیقی کار به طور کامل با نگاه به کودکان تولید شده و همچنین سعی شده به مخاطب بزرگسال نیز توجه شود.

وی خاطرنشان کرد: ارتباط‌گیری کودک با عناصر و اجزای دکور و لباس‌ها از دیگر مواردی است که در این نمایش در نظر گرفته شده است.

کارگردان نمایش بالتازار بخش عروسکی نمایش را نقطه قوت این نمایش ذکر کرد و افزود: تکنیک‌های مختلف عروسک گردانی در این نمایش اجرا شده که شامل انواع عروسک‌های غول پیکر، انگشتی و نخی است.

وی تماشای مستقیم نمایش در تهران و همدان و همچنین فیلم‌های نمایشی را در کسب تجربه تولید این نمایش مهم دانست و افزود: روحیه کودکان بر این اساس است که با عروسک ارتباط قوی برقرار می‌کند بنابراین در اجرای این نمایش از عروسک‌ها بسیار استفاده شده است.

عقیقی عنوان کرد: تمرین این نمایش و باز نویسی متن آن از دو ماه پیش آغاز شد و با بهره‌مندی از نظر اساتید سعی شد که علاوه بر جذابیت و ارائه نکات آموزنده و اخلاقی به کودکان برای بزرگسالان نیز شادی‌بخش باشد.

وی با اشاره به بازیگران این نمایش با تجربیات بسیار ارزشمند گفت: محمدرضا بهروز عزیز به عنوان مجری برنامه‌های کودک صدا و سیما در این نمایش نقش‌آفرینی دارد که ارتباط با تماشاگران را بر عهده گرفته است.

کارگردان نمایش بالتازار عنوان کرد: سایر بازیگران خانم و آقا نیز با توجه به تجربه کارهای کودک انتخاب شدند و همچنین از بازی‌دهندگان عروسک نیز در استان استفاده کردیم.

وی ابراز امیدواری کرد: اجرای این نمایش شادی کوچکی در دل‌های مهربان کودکان استان به ارمغان آورد و آنها نیز بتوانند مانند کودکان سراسر کشور از نمایش بهره‌مند شوند.

نمایش بالتازار 10 تا 25 بهمن ماه از ساعت 17:30 در خانه نمایش واقع در بلوار الغدیر به روی صحنه می‌رود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار