همزمان با دهه فجر؛
مدیرکل امور قرآنی جامعه المصطفی العالمیه گفت: بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قرآن و حدیث به عنوان مهمترین رویداد قرآنی و حدیثی این مرکز همزمان با دهه فجر برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۱۹۳۸۱
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۳ 02 February 2020

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام محمد حسین رفیعی در نشست خبری با اصحاب رسانه که در جامعه الصطفی العالمیه برگزار شد: جشنواره بین المللی قرآن و حدیث مهمترین رویداد قرآنی- حدیثی المصطفی در داخل و خارج از کشور است که هر سال اختتامیه آن مقارن با ایام دهه فجر برگزار می‌شود.

وی شعار بیست و پنجمین دوره جشنواره قرآنی امسال را استقامت ملت و نصرت الهی نامید و افزود: اساسی‌ترین هدف برگزاری این جشنواره معرفی آموزه‌های حیات بخش قرآن کریم و مسلط ساختن همه اساتید و طلاب جامعه المصطفی (ص) به علوم قرآنی و حدیثی است.

رئیس ستاد برگزاری جشنواره قرآنی جامعه المصطفی العالمیه تصریح کرد: یکی دیگر از اهداف برگزاری جشنواره معرفی و شناسایی دستاوردها و ظرفیت‌های موجود در المصطفی است که در فرآیندهای آموزشی و پژوهشی ارتقا یافته و به سرمایه‌های اسلام تبدیل می‌شوند.

وی گفت: از امتیازات این جشنواره نسبت به سایر جشنواره‌های مشابه تنوع رشته‌ها و شاخه‌های آزمونی در مراحل مختلف است که در ۱۴ رشته قرآنی و هشت رشته حدیثی طی امسال برگزار شده است.

حجت الاسلام رفیعی اظهار داشت: از دیگر ویژگی‌های جشنواره قرآنی و حدیثی المصطفی گستره و تنوع مخاطبان است که در آن تمام ارکان المصطفی اعم از طلاب، خانواده‌ها و فرزندانشان، اساتید، خانواده‌ها و فرزندانشان و کارمندان، خانواده‌ها و فرزندانشان را شامل می‌شود.

وی تنوع رشته‌ها و مخاطبان حسب سطوح تحصیلی را دیگر ویژگی‌های این جشنواره دانست و گفت: جامعه المصطفی حسب توانمندی‌های علمی در هر یک از سطوح و مقاطع تحصیلی رشته‌ها را تعریف کرده است.

نگاه آموزشی به جشنواره قرآنی و حدیثی المصطفی

مدیر کل امور قرآنی جامعه المصطفی العالمیه عنوان کرد: به جشنواره قرآنی و حدیثی المصطفی نگاه آموزشی شده است زیرا این جشنواره مقدمه‌ای برای ارتقای سطوح معارفی و قرآنی شرکت کنندگان است تا علاوه بر ارتقای وضعیت موجود، کمبودها و کاستی نیز مرتفع شود.

وی با بیان اینکه این جشنواره در خارج از کشور با حضور شرکت کنندگان از ۷۲ کشور در رشته‌های کتبی و شفاهی برگزار شد، افزود: تعداد شرکت کنندگان بدون احتساب بخش خانواده سه هزار و ۹۲۰ نفر بودند که امسال افزایش ۱۵ درصدی داشته است.

حجت الاسلام رفیعی تصریح کرد: در جشنواره بین المللی قرآن و حدیث المصطفی بخش خارج از کشور در سه کشور مسابقات اجرا و نهایی شده است.

وی گفت: مرحله نهایی بخش شفاهی مسابقات روز یکشنبه در بخش خواهران در مجتمع آموزش عالی بنت الهدی و در بخش برادران در مجتمع عالی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

رئیس ستاد برگزاری جشنواره قرآنی جامعه المصطفی العالمیه ابراز کرد: اختتامیه جشنواره قرآن و حدیث ۱۴ بهمن ماه بعد از نماز مغرب و عشا در سالن قدس مجتمع امام خمینی (ره) برگزار می‌شود و در این مراسم به اجلال و تکریم از خدمات آیت الله مصباح یزدی در زمینه قرآن می‌پردازیم.

وی گفت: در اختتامیه جشنواره امسال از یک خانواده قرآنی پرتلاش در المصطفی تجلیل می‌شود که از کشور هندوستان است و خود و فرزندانش حافظ قرآن هستند و مؤسسه قرآنی تشکیل داده‌اند که صدها حافظ قرآن را تربیت کرده است، همچنین از یک بانوی نمونه قرآنی نیز تجلیل می‌شود.

دهه فجر امسال در المصطفی دهه قرآنی است

حجت الاسلام رفیعی اظهار داشت: دهه فجر امسال در المصطفی به عنوان دهه قرآنی معرفی شده و برنامه‌های متنوع قرآنی برگزار می‌شود که در دهه قرآنی امسال برنامه‌ها بر اساس سه محور حضرت زهرا (س)، دهه فجر و گفتمان انقلاب اسلامی و سردار سلیمانی و همرزمانش برگزار می‌شود.

وی گفت: در کنار این جشنواره کارگاه آموزشی - تخصصی در حوزه ارکان تلاوت با حضور همه شرکت کنندگان در مرحله نهایی برگزار می‌شود.

مدیر کل امور قرآنی جامعه المصطفی العالمیه عنوان کرد: در مراحل ابتدایی جشنواره امسال از طلاب المصطفی که سال گذشته در جشنواره آموزش داوری دیده‌اند، به عنوان داور استفاده شده است و هم زمان با جشنواره تعدادی از نخبگان قرآنی المصطفی نیز آموزش قرآنی خواهند دید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار