افراد مذکور اذعان داشتند با شناسایی افراد معتاد ضمن دریافت سفته و اوراق سفید امضاء، با شکستن استخوان بینی و محل هایی که دیه نسبتاً سنگین تری داشتند آن ها را به محل تصادف برده و پس از صحنه سازی و برخورد آن شخص با یک خودرو در حال عبور، وی را به بیمارستان منتقل می‌کردند.
کد خبر: ۸۱۹۳۸۲
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۷ 02 February 2020

به گزارش تابناک قم، فرمانده انتظامی استان قم گفت: اعضای باندی که با ترفند تصادفات ساختگی 10 میلیارد ریال از شرکت‌های بیمه کلاهبرداری کرده بودند توسط کارآگاهان پلیس آگاهی شناسایی و دستگیر شدند.

عبدالرضا آقاخانی اظهار کرد: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت گسترده و خانوادگی یک باند تصادفات ساختگی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قم قرار گرفت.

وی گفت: در بررسی های اولیه مشخص شد یکی از متهمان اصلی این باند، تعدادی تصادف صوری را در سراسر کشور صحنه سازی کرده و مدارک هویتی و همچنین اوراق سفید امضاء، سفته از مصدومان را در منزل خود نگه داری می‌کند که در ادامه کارآگاهان با هماهنگی مقام قضائی وی و همدستش را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان قم افزود: سپس متهمان طی تحقیقات صورت گرفته با توجه به شواهد و مدارک موجود به بزه انتسابی اعتراف و سپس در پی کشف مدارک هویتی مصدومان از منزل این افراد، بلافاصله موضوع طی مکاتبه به بیمه مرکزی و همچنین شرکت های بیمه اعلام تا از پرداخت دیه به مصدومان که 38 نفر بودند خودداری شود.

آقاخانی گفت: در ادامه با صدور حکم جلب یکی دیگر از متهمان اصلی این پرونده که دارای 5 فقره سابقه کیفری بود، نامبرده دستگیر و صراحتاً به جرم خود اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی استان قم تصریح کرد: افراد مذکور اذعان داشتند با شناسایی افراد معتاد ضمن دریافت سفته و اوراق سفید امضاء، با شکستن استخوان بینی و محل هایی که دیه نسبتاً سنگین تری داشتند آن ها را به محل تصادف برده و پس از صحنه سازی و برخورد آن شخص با یک خودرو در حال عبور، وی را به بیمارستان منتقل می‌کردند.

وی گفت: در بررسی‌های انجام شده و استعلام از شرکت های بیمه مشخص شد متهمان طی 40 فقره تصادف، 10 میلیارد ریال از شرکت‌های بیمه کلاهبرداری کرده اند.

فرمانده انتظامی استان قم اضافه کرد: در ادامه 6 تن از اعضای خانواده این افراد که در تصادفات ساختگی دخیل بودند دستگیر و در نهایت متهمان به همراه پرونده تشکیل شده برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی استان شدند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار