معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: این استان ازنظر شاخص مرگ نوزاد در سطح کشور، با ۴.۹۰ ‌در هر یک هزار تولد،‌ پایین‌ترین آمار را دارد.
کد خبر: ۸۱۹۶۹۱
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۵ 03 February 2020

به گزارش تابناک قم، محمود پرهام،‌ افزود: آمار مرگ نوزاد به‌طور میانگین در سطح کشور، ۸.۴۸ در هر یک هزار تولد است.

وی بابیان این‌که در ۱۰ ماه امسال، ۱۸ هزار و ۴۳۸ نوزاد در استان قم متولدشده است، اضافه کرد: در این مدت سه هزار و ۴۹۴ نوزاد در بخش NICU بیمارستان‌ها بستری‌شده‌اند.

به گفته وی، در این مدت، ۶۷ نوزاد پس از تولد جان‌باخته‌اند و ۴۵ نوزاد نیز به‌صورت مرده زایی متولدشده‌اند.

پرهام با اشاره به این‌که ۴۹ تخت NICU در بیمارستان‌های قم فعال است،‌ ادامه داد: بخش NICU بیمارستان فرقانی و ایزدی ازنظر رسیدگی و تجهیزات رتبه سوم بخش‌های ویژه نوزادان در کشور را کسب کرده است.

وی بابیان این‌که مرگ نوزادان نارس در قم پایین‌تر از سایر استان‌هاست، بیان کرد: بهترین فوق تخصص‌های نوزادان در بخش‌های ویژه نوزادان بیمارستان‌های فرقانی، ایزدی، شهدا و حضرت معصومه(س) قم حضور دارند و تمام بیمارستان‌ها دارای پزشک مقیم ۲۴ ساعته هستند.

وی با اشاره به این‌که درمان و پرستاری خوبی از نوزادان نارس صورت می‌گیرد، افزود: برنامه‌های آموزشی خوبی برای پرستاران بخش ویژه نوزادان برگزار می‌شود و اطلاعات آن‌ها برای نگهداری از نوزادان کامل، ‌دقیق و به‌روز است.

به گفته معاون دانشگاه علوم پزشکی قم،به دلیل مجهز بودن بخش‌های ویژه نوزادان در بیمارستان‌های قم،‌ مادران باردار از شهرهای ساوه و کاشان برای زایمان به این شهر مراجعه می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: نوزادی که در کمتر از ۳۴ هفته متولد شود، ‌نارس محسوب می‌شود و نیازمند مراقبت‌هایی به‌ویژه ازنظر تنفسی است تا مبتلا به عفونت نشود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار