نمایش شاد و عروسکی بالتازار این روزها در خانه نمایش بر روی صحنه است، نمایشی که عنصر خلاقیت به جذابیت موضوع آموزشی و تربیتی آن افزوده است.
کد خبر: ۸۲۰۰۱۴
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۱:۲۴ 04 February 2020

به گزارش تابناک قم، استفاده از تکنیک‌های مختلف عروسک‌گردانی، تضاد در استفاده از عروسک‌های بزرگ در کنار عروسک‌های انگشتی و نخی و حتی بهره‌گیری بازیگران از همین روش از جمله جذابیت‌های نمایش بالتازار به شمار می‌رود.

"برداشتن اشیاء یا اسباب‌بازی دیگران بدون اجازه یا حتی با زور" موضوع این نمایش است که با زبانی شاد کودکان را تا پایان نمایش با خود همراه می‌کند تا اینکه در انتهای نمایش نقش اصلی داستان که محمدرضا بهروز به ایفای نقش آن پرداخته به اشتباه خود پی می‌برد و سعی در جبران آن می‌کند.

بهروز که از بازیگران برجسته حوزه نمایش کودک به شمار می‌رود در طول نمایش با ارتباط کلامی که با کودکان و نوجوانان حاضر در سالن نمایش برقرار می‌کند سعی دارد آن‌ها را با نمایش و موضوع تربیتی و اخلاقی آن همراه کند.

در تمام اجزا و عناصر این نمایش به گروه مخاطب آن توجه شده و استفاده از جذابیت‌های بصری به ویژه طراحی متنوع لباس و دکور توانسته در ارتباط تصویری کودکان با بازیگران و عروسک‌ها بیش از پیش مؤثر واقع شود.

این نمایش برای گروه سنی کودک و نوجوان تهیه شده و به خوبی توانسته این گروه را به خود جذب کند اما سایر مخاطبان به ویژه والدین کودکان را به خود جذب کرده و لحظاتی شادی و مفرحی را برای آن‌ها نیز رقم می‌زند.

موسیقی این نمایش توسط معین جواهری تنظیم و به خوبی با صحنه‌های خلاق آن هماهنگ شده و بر جذابیت‌های بصری "بالتازار" افزوده است.

مرتضی عقیقی این نمایش را کارگردانی کرده و برای اینکه بتواند نمایش جذابی برای کودکان به صحنه بیاورد حدود یک سال در مناطق مختلفی از جمله تهران و همدان به تماشای نمایش‌های کودک نشسته و فیلم‌های برخی دیگر از نمایش‌های کودک را نیز دیده است تا بتواند از تجربیات کارهای در حوزه نماش کودک و نوجوان بهره ببرد.

وی می‌گوید: در تمام سفرها و بازبینی فیلم نمایش‌های کودک به این نتیجه رسیدم که کودکان در صحنه نمایش با عروسک ارتباط بسیار عمیقی برقرار می‌کنند.

همین موضوع موجب شده تا "عقیقی" نقش پررنگی را برای عروسک در نمایش بالتازار در نظر بگیرد و تا حدود زیادی این موضوع توانسته به جذابیت و مخاطب پسند شدن آن کمک کند و بر لبان تمام مخاطبان به ویژه کودکان و نوجوانان خنده بنشاند.

کارگردان نمایش بالتازار ضمن اینکه از متولیان عرصه فرهنگ و هنر می‌خواهد برای رونق نمایش کودک در استان تلاش کنند، تأکید می‌کند: تمام کودکان شهر من همانند کودکان سایر شهرها حق تماشای نمایش‌های متعدد و شاد را دارند.

نمایش بالتازار برگرفته از نمایشی با همین عنوان از "محسن پورقاسمی" است که رزانا گرامی، سمیرا منزه، سجاد رضایی، الهام محمودی، محمدرضا عموئیان و معین حیدری در این نمایش در کنار محمدرضا بهروز نقش‌آفرینی می‌کنند.

این نمایش تا 25 بهمن‌ماه از ساعت 17:30 در خانه نمایش واقع در بلوار الغدیر به روی صحنه می‌رود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار