معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم گفت: امسال 100 واحد آهن‌فروشی که دچار مشکل بودند را به شهرک صنوف منتقل کردیم و در فاز بعد درب و پنجره سازها که بیش از 200 واحد هستند را به این شهرک منتقل خواهیم کرد.
کد خبر: ۸۲۰۰۲۱
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۱:۳۸ 04 February 2020

به گزارش تابناک قم، سید امیر سامع در نشست رسانه‌ای افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های شهرداری قم در ایام‌الله دهه فجر که در دفتر شهردار قم برگزار شد، با بیان اینکه شهرداری از سال 95 دارای برنامه مشخص بوده و هر ساله بودجه سال آینده را مشخص می‌کند، اظهار کرد: عملکردها بر اساس برنامه کنترل پروژه و با استفاده از شاخص‌های مدیریت شهری ارزیابی می‌شود و هر واحد و مجموعه نمره مشخصی را دریافت می‌کند.

وی تصریح کرد: چهار پروژه المان شهری تمثال آیت‌الله بروجردی در میدان مرجعیت، المان امام رضا(ع) در ورودی بلوار امام رضا(ع)، المان شهدای آتش نشان در منطقه هشت و المان چهل سالگی انقلاب اسلامی در ورودی بلوار شهید آوینی رونمایی خواهد شد.

معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم گفت: اجرای چهار طرح نقشه برجسته بلوارهای بعثت و حضرت خدیجه(س)، میدان 72 تن و ورزشگاه حیدریان با اعتباری بالغ بر 700 میلیون تومان به پایان رسیده است.

وی با بیان اینکه پروژه‌های نورپردازی نیز به مناسبت ایام‌الله دهه فجر در شهر مقدس قم افتتاح می‌شود، عنوان کرد: در بخش فضای سبز اتفاقات قابل توجهی در شهر مقدس قم رقم زده شده است که توسعه بوستان‌های فرامنطقه‌ای و شهری، توسعه کمربند سبز و فضای سبز طولی در خیابان‌ها از جمله این دستاوردهاست.

سامع از افزایش سرانه فضای سبز شهر قم از 15.16 در سال 94 به 19.7 در سال جاری یاد کرد و گفت: در سال 94 حجم فضای سبز هزار و 813 هکتار بوده که به دو هزار و 440 هکتار رسیده است اما همچنان با استانداردها فاصله داریم چراکه سرانه فضای سبز باید به 28 متر مربع برسد.

وی با تاکید بر اینکه امسال 155 هزار متر مربع بوستان شهری در مناطق مختلف شهری افتتاح می‌شود، عنوان کرد: امسال 109 هکتار توسعه فضای سبز جنگلی و کمربند سبز را داشته‌ایم و هم‌زمان با کاشت درخت، تامین زیرساخت مورد نیاز نیز دنبال می‌شود تا بتوانیم بهره‌برداری مورد نظر را رقم بزنیم.

سامع با بیان اینکه در مجموع از سال 95 تا به امروز 313 کیلومتر توسعه فضای سبز طولی در شهر قم رقم زده شده است، تصریح کرد: امسال 50 کیلومتر طول نیز فضای سبز طولی در قم رقم زده شده و همه آب‌نماهای سطح شهر ایمن‌سازی و اصلاح شده است

وی از اجرای 22 پروژه آبرسانی با طول 60 کیلومتر و اعتباری بیش از 10 میلیارد تومان یاد کرد و افزود: سال گذشته و امسال 15 میلیارد تومان لوله و اتصالات خریداری شده و مورد استفاده قرار گرفته است و چهار مخزن آب بزرگ نیز در سال جاری ایجاد شده است.

سامع خاطرنشان کرد: سال گذشته با همت مسئولان استانی قراردادی را با سازمان‌های مرتبط در استان قم داشته‌ایم تا 4.5 میلیون متر مکعب پساب در سال برای فضاهای سبز مورد استفاده قرار گیرد که اکنون 150 لیتر در ثانیه باید مناسب‌سازی شود تا با آب‌رسانی 200 لیتر بر ثانیه بتوانیم برای فضای سبز برون شهر از پساب‌ها استفاده کنیم.

وی افزود: سازمان میادین و سازماندهی مشاغل شهری یکی دیگر از مجموعه‌های شهرداری است که اقدامات قابل توجهی را دنبال کرده است، امسال 100 واحد آهن‌فروشی که دچار مشکل بودند را به شهرک صنوف منتقل کردیم و در فاز بعد درب و پنجره سازها که بیش از 200 واحد هستند را به این شهرک منتقل خواهیم کرد.

معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم تصریح کرد: در میدان شهید رجایی 24 سوله جدید با سه میلیارد تومان اعتبار برای میدان میوه و تره بار ایجاد کردیم و پروژه‌های سازمان میادین در دهه فجر انقلاب اسلامی در مجموع سه پروژه شاخص با 12 میلیارد تومان اعتبار است.

وی ادامه داد: اداره‌کل خدمات شهری متولی نظارت و مباحث مرتبط با پسماند شهری است، امسال هفت میلیارد تومان ماشین آلات خدمات شهری خریداری کردیم که در مواقع بحرانی به ما کمک می‌کنند.

سامع تصریح کرد: در مورد آبگرفتگی‌ها، سال‌های گذشته بارندگی‌ها در زمان محدود قابل توجه نبوده است اما با تغییر اقلیم، در نیم ساعت 30 میلی متر باران می‌آید و تاسیسات شهری نمی‌تواند پاسخ‌گو باشد به همین علت برای بازنگری طرح جامع آبگرفتگی شهری و مقابله با سیلاب مشاور گرفته و کار آغاز شده و در این حوزه در سال جاری با اعتباری بیش از 15 میلیارد تومان بیش از 80 پروژه به پایان رسیده است

وی با بیان اینکه 320 چاه جذبی با اعتباری بیش از یک و نیم میلیارد تومان احداث شده است است، گفت: در حوزه سخت‌افزاری تکمیل امکاناتی که در ستاد مدیریت بحران است در اولویت بوده و انجام شده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار