آیت‌الله مکارم شیرازی:
برخی افراد خشک‌مقدس و تندرو به این‌گونه کارها اشکال می‌کنند، باید آن‌ها را تحمل کرد و جاهایی که باعث حساسیت آن‌ها می‌شود را مراقب بود؛ نمی‌شود به خاطر آن‌ها از برنامه‌های مفید دست کشید، بلکه باید قوی‌تر انجام داد. اگر بخواهیم تنها به خطبه‌ها در مسجد و حسینیه قناعت کنیم، عقب می‌مانیم.
کد خبر: ۸۲۰۳۵۴
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۲:۲۳ 05 February 2020

به گزارش تابناک قم، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار دست‌اندرکاران تولیدات رسانه‌ای Makarem.ir، با انتقاد از برخی افراد کج‌فهم در استفاده از فناوری روز گفت: برخی افراد تندرو به این‌گونه کارها اشکال می‌کنند، باید آن‌ها را تحمل کرد و جاهایی که باعث حساسیت آن‌ها می‌شود را مراقب بود؛ نمی‌شود به خاطر آن‌ها از برنامه‌های مفید دست کشید، بلکه باید قوی‌تر انجام داد.

وی افزود: ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که شرایط آن با دنیای گذشته متفاوت شده است، سابقا بیشتر برنامه‌های امربه‌معروف و نهی از منکر، تبلیغات دینی، مواعظ و نصایح اخلاقی تنها منحصر به مساجد، حسینیه‌ها و منابر بود، اما در دنیای امروز راه‌های زیادی برای ابلاغ ایده‌ها وجود دارد.

وی بابیان این‌که خطابه‌ها و منابر همچنان باید محفوظ باشند تصریح کرد: اگر بخواهیم تنها به خطبه‌ها در مسجد و حسینیه قناعت کنیم، عقب می‌مانیم؛ باید ببینیم دنیا از چه وسایلی استفاده می‌کند ما هم در کنار حفظ حدود الهی از آن وسایل برای نشر معارف دینی استفاده کنیم.

آیت‌الله مکارم شیرازی تاکید کرد: اگر بخواهیم عقب نمانیم راهش این است که در راه ترویج مکتب اسلام از وسایل و فناوری روز نیز بهره مناسب ببریم.

وی بابیان این‌که پیامبر گرامی اسلام(ص) مسلمانان را تشویق به عقب نماندن از قافله علم و دانش می‌کردند ابراز داشت: در زمان پیامبر اسلام(ص) به ایشان اطلاع دادند که در طائف یک ابزار جدید جنگی ساخته‌شده است، بلافاصله حضرت دستور دادند به مسلمانان که بروید ببینید آن وسیله چیست شما هم بسازید؛ بنابراین نه‌تنها نباید عقب بمانیم، بلکه باید جلوتر هم باشیم.

وی با تقدیر از فعالیت‌های جمع حاضر گفت: کار شما یک کار مثبت دینی است و حتما مفید واقع خواهد شد و به‌یقین مورد رضایت خدا و امام زمان(عج) خواهد گرفت؛ به‌هرحال کارتان را دنبال کنید و مراقب باشید از زمان عقب نمانید، چراکه در روایت آمده است که کسی که عالم به زمان خویش باشد مسائل پیچیده دامنش را نمی‌گیرد.

وی در پایان ضمن توصیه‌ای اخلاقی گفت: در گذشته ما هیچ راهی برای تبلیغ اسلام جز منابر و مجلات نداشتیم اما امروزه از انواع وسایل می‌شود استفاده کرد بنابراین باید همراه با زمان پیش رفت البته باید مراقبت کرد از خطوط قرمز شریعت عبور نشود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار