مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با بیان اینکه خاتمه حضور آمریکا در عراق به اتمام حضور آن‌ها در سوریه خواهد انجامید، گفت: آمریکایی‌ها به‌زودی از این دو کشور بیرون خواهند رفت.
کد خبر: ۸۲۱۳۸۵
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۱ 09 February 2020

به گزارش تابناک قم، علی اکبر ولایتی شامگاه شنبه در مراسم اربعین شهید سپهبد سلیمانی و ابومهدی المهندس که در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) قم برگزار شد، اظهارداشت: آمریکایی‌ها باید بدانند که از عراق رفتنی هستند و با توجه به اطلاعات موجود، بخش مهمی از مجلس این کشور یکپارچه بر اخراج آمریکایی‌ها رأی دادند و شخصیت‌های برجسته و صاحب‌نفوذ عراقی با این جریان همراه شدند.

وی با بیان اینکه خاتمه حضور آمریکا در عراق به اتمام حضور آن‌ها در سوریه خواهد انجامید، افزود: آمریکایی‌ها به‌زودی از این دو کشور بیرون خواهند رفت، طرح معامله قرن طرحی احمقانه است، آن‌ها روی چیزی معامله می‌کنند که روی آن مالکیتی ندارند، گروه‌های مبارز فلسطین با این طرح به مخالفت پرداخته‌اند و این طرح رزمندگان فلسطینی را دور یک پرچم جمع کرده است.

سردار سلیمانی در زمان حیات و هم پس از شهادتش منشأ برکات بود

ولایتی با یادآوری خصوصیات و ویژگی‌های اخلاقی سردار سلیمانی ادامه داد: حاج قاسم در زمان حیات و هم پس از شهادتش منشأ برکات بود، تشییع پیکر سردار سلیمانی را در تاریخ اسلام کم‌نظیر بود.

وی با تأکید بر اینکه شهادت سردار سلیمانی مهمترین حادثه در تاریخ معاصر است، آمریکایی‌ها تصور می‌کردند که با این اقدام جبهه مقاومت رو به خاموشی می‌رود، اما باز هم دچار اشتباهات محاسباتی شدند.

ولایتی با ابراز اینکه سیاست‌های رهبر معظم انقلاب از گذشته تا کنون مبتنی بر این بوده که پشتیبان نهضت‌های اسلامی بوده‌اند، افزود: شعار علیه رژیم صهیونیستی در سال‌های اخیر در عراق مرسوم نبوده و این اتفاق موجب شد که مردم عراق علیه رژیم صهیونیستی شعار بدهند.

دشمن بخواهد یا نخواهد ایران اسلامی قدرت اول منطقه است

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با توجه به جایگاه ایران اسلامی در منطقه خاطرنشان کرد: دشمن بخواهد یا نخواهد ایران قدرت اول منطقه بوده و خط تهران، بغداد، دمشق، بیروت و فلسطین جبهه مقاومت را در خود دارد و این خط ادامه خواهد یافت.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار