وقتی فیک‌نیوز‌ها زبان BBC می‌شوند
سایت اصلاح‌طلب انصاف نیوز در اولین روز از سال جدید، با انتشار کاریکاتوری، قم را مسبب انتشار ویروس کرونا در کشور توصیف کرد. این کاریکاتور تحت عنوان «آغاز سال نو، کود بالا گل بنفشه پایین» منتشر شده است. از نهادهای مسئول انتظار می‌رود هر چه زودتر با عوامل این کارتون موهن برخورد قانونی انجام دهند.
کد خبر: ۸۳۲۷۶۹
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۳:۲۲ 21 March 2020

به گزارش تابناک قم، انصاف نیوز در آخرین پست اینستاگرامی خود با انتشار یک کارتون به پیروی از رسانه‌های معاند نظام به ادامه پروژه «قم هراسی» دامن زده است.

انصاف نیوز که گویی از دروغ‌پراکنی‌های "بی‌بی‌سی" مبتلا به ویروس مغزی «قم هراسی» شده، باز هم از قم به عنوان کانون شیوع کرونا در ایران یاد کرده و در حال انتشار این ویروس مهلک در فضای مجازی است.

ادامه پروژه «قم هراسی» با لجن پراکنی بی‌انصاف‌نیوز

بنیامین آل علی کارتونیست انصاف نیوز با بهره‌گیری از دروغ رسانه‌ای BBC که در آن منشأ شیوع کرونا در ایران "پروازهای مستقیم چین به قم" عنوان شده، در کارتون خود هواپیمایی که بر رو آن «Qom Air» حک شده را در حال انتشار ویروس کرونا نشان داده است.

انصاف نیوز که حتی نمی‌داند «قم اصلاً فرودگاه ندارد»، هدف این کارتون را از زبان کارتونیست آن کنایه به تأخیر در کنترل قم به عنوان کانون شیوع کرونا در ایران عنوان کرده است حال آنکه این رسانه با پیروی از غرب، بی‌انصافی را به حد اعلا رسانده و بدون تحقیق، اقدام به انتشار کارتون اهانت‌آمیز خود کرده است.

همان‌طور که کیانوش جهانپور رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت در حساب توئیتری‌اش اعتراف کرد «ویروس قبل از شناسایی[در قم] ردپای آن، در سایر نقاط کشور هم پخش شده» بود و معرفی قم به عنوان مرکز شیوع کرونا اشتباه غیرقابل پذیرشی است که در روزهای نخست توسط برخی از مسئولان انجام شد.

گرچه رسانه‌های با انصاف در روزهای اخیر از "مظلومیت قم" حمایت و از قدردان خدمتی که پزشکان و متخصصان علم پزشکی قم با شناسایی نخستین مبتلایان به کشور کرده‌اند بوده‌اند اما برخی از فیک‌نیوزها همچنان رسانه‌های معاند را همراهی کرده و پروژه قم هراسی را دنبال می‌کنند و به دنبال تضعیف جایگاه قم به عنوان خاستگاه اصلی انقلاب هستند.

لذا از نهادهای مسئول به ویژه دادستان محترم قم و سایر مسئولان استان انتظار می‌رود هر چه زودتر صدای این بی‌انصاف نیوزها را در گلو خفه کنند و با عوامل این کارتون موهن برخورد قانونی انجام دهند.

مهدی جعفری

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار