قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: 259 هزار نفر از مردم استان قم برای ارزیابی در زمینه کرونا در سامانه سلامت ثبت نام کردند که حدود 30 هزار نفر از آن‌ها نیاز به پیگیری داشتند.
کد خبر: ۸۳۳۰۱۴
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۳:۱۶ 22 March 2020

به گزارش تابناک قم، علی ابرازه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قم در سالن جلسات کرامت استانداری با اشاره به بیماران بستری در استان قم اظهار کرد: 586 بیمار مشکوک به کرونا اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند که این آمار کاهش چشمگیری نسبت به آمار هفته‌های گذشته دارد.

وی ادامه داد: 259 هزار نفر از مردم استان قم برای ارزیابی در زمینه کرونا در سامانه سلامت ثبت نام کردند که حدود 30 هزار نفر از آن‌ها نیاز به پیگیری داشتند، از میان این افراد باید پیگیری وضعیت 7 هزار نفر به صورت فوری می‌گرفت که 90 درصد آن‌ها به مراکز درمانی ارجاع شدند.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: رتبه این دانشگاه در بحث ارزیابی مردم استان در سامانه سلامت رتبه 6 است و به دنبال ارتقای این رتبه هستیم.

ابرازه با اشاره به لزوم قرنطینه بیماران مرخص شده استان قم اظهار کرد: تاکید داریم که بیماران مرخص شده از بیمارستان‌های استان مدتی پس از ترخیص در قرنطینه باشند و مجتمع یاوران مهدی در قم به عنوان نقاهتگاه بیماران کرونایی پس از ترخیص از بیمارستان در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: به دنبال استفاده حداکثری از نیروها و پایگاه‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با بیماری کرونا در استان قم هستیم، ارتش تعدادی از پرسنل و تجهیزات درمانی خود را برای این منظور به استان ارسال کرد.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی قم خاطرنشان کرد: استقرار پرسنل و بیمارستان صحرایی ارتش در منطقه پردیسان موجب شد که مراجعات مردم منطقه پردیسان به مراکز درمانی و بیمارستان‌های شهر قم کاهش یابد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار