مردم کرونا را جدی بگیرند
بر اساس نظر کارشناسان وزارت بهداشت همزمان با قم استان های دیگر درگیر این بیماری بودند ولی پزشکان قمی با توجه به تلاش خود زودتر متوجه این بیماری شدند و آن را اعلام کردند. مردم باید این بیماری را جدی بگیرند و همه باید کمک کنند که این بیماری کنترل شود.
کد خبر: ۸۳۳۲۴۲
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۲:۵۳ 23 March 2020

به گزارش تابناک قم، رئیس سازمان نظام پزشکی استان قم با اشاره به اینکه بر اساس نظر کارشناسان وزارت بهداشت همزمان با قم دیگر استان‌ها نیز درگیر بیماری کرونا بودند، گفت: همکاران ما در قم زودتر از دیگر استان‌ها متوجه این بیماری شدند.

دکتر سید حسن عادلی در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به شناسایی بیماری کرونا در قم اظهار کرد: بر اساس نظر کارشناسان وزارت بهداشت همزمان با قم استان های دیگر درگیر این بیماری بودند ولی همکاران بنده با توجه به تلاش خود زودتر متوجه این بیماری شدند و آن را اعلام کردند.

وی با اشاره به اینکه رعایت مسائل بهداشتی از سوی مردم ضروری است، بیان کرد: استفاده از ماسک برای بیماران و کسانی که تماس کمتر از یک و نیم متر با دیگران دارند ضروری بوده و شستشوی دست اهمیت زیادی دارد چرا که یکی از راه های انتقال ویروس تماس دست با بینی، چشم و دهان هست.

رئیس سازمان نظام پزشکی قم با بیان اینکه عدم تماس دست با صورت، بینی، چشم و دهان از نکات بسیار مهمی است که باید رعایت شود، افزود: عدم تماس با فرد آلوده نکته بسیار مهمی است که متاسفانه به خاطر شرایط فرهنگی ما کمتر رعایت شده و این امر موجب سرایت بیماری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بیمار باید حداقل 14 روز در منزل قرنطینه شود گفت: برخی باور ندارند که بیماری به دیگران سرایت کرده و این بیماری را جدی نمی‌گیرند.

عادلی با اشاره به اینکه بیماری بیشتر اوقات خفیف بوده و 80 درصد از مبتلایان نیازی به بستری ندارند و اگر در منزل بمانند و استراحت کنند سلامت ایشان حاصل می‌شود خاطرنشان کرد: بهترین روش قرنطینه در منزل است؛ البته در منازل برخی افراد مبتلا امکان قرنطینه نیست و در همین راستا فضایی با ظرفیت 700 نفر با کمک دانشگاه علوم پزشکی، سپاه و خیرین مهیا شده است.

وی با تاکید بر اینکه مردم باید این بیماری را جدی بگیرند و همه باید کمک کنند که این بیماری کنترل شود، افزود: مردم باید اطلاعات خود را از مبانی صحیح و رسمی دریافت کنند و نباید در این شرایط مردم گرفتار گمراهی شوند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه برخی افراد که هیچ سررشته‌ای نداشته و ادعای آشنایی با طب دارند سلامتی مردم را به خطر می‌اندازند،افزود: در قرنطینه خانگی باید تماس با افراد خانواده به حداقل برسد و اگر امکان ندارد فرد مبتلا به فضای قرنطینه مهیا شده معرفی می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار