فتوایی درباره مسافرت در شرایط کرونایی
آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید در پاسخ به سوال شرعی جمعی از مقلدین پیرامون مسافرت غیرضرور در شرایط شیوع ویروس کرونا، بیان کرد: مسافرتی که این بیماری را منتقل کند و موجب آسیب به خود و دیگران باشد، جایز نیست.
کد خبر: ۸۳۳۴۶۱
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۲:۱۵ 24 March 2020

به گزارش تابناک قم، سوال گروهی از مقلدان آیت‌الله حسین نوری همدانی درباره شرایط کنونی با توجه به شیوع ویروس کرونا و حکم سفر در این زمان بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
محضر مبارک مرجع عالیقدر حضرت آیت‌الله العظمی نوری همدانی دامت برکاته

باتوجه به شیوع بیماری کرونا پزشکان و مسؤولان بهداشتی و متخصصین موضوع سلامت توصیه می‌کنند که از تجمع در مراکز عمومی خودداری شود و از مسافرت‌های غیرضروری پرهیز گردد و به جهت واگیردار بودن این ویروس در ایام نوروز دید و بازدید صورت نگیرد.

بر این اساس چند سوال مطرح می‌گردد:

۱- با توجه به نظرات متخصصین حکم مسافرت غیرضروری که احتمال آن دارد، در این سفر هم جان خودمان به خطر افتد و هم دیگران چیست؟

۲- با توجه به اهمیت صله رحم آیا می‌توان برای رعایت نظر پزشکان به طور تلفنی یا پیامکی احوالپرسی نمود یا باید حتماً حضوری باشد تا ثواب آن را ببرد؟

با آرزوی سلامتی و سعادت

آیت الله نوری همدانی در پاسخ به این استفتاء اظهار داشته است:

بسم الله الرحمن الرحیم

۱- قبلاً هم گفته‌ایم، همان طور که توسل به وجود مقدس پیامبر اکرم (ص) وائمه معصومین (ع) و خواندن دعا و تلاوت قرآن مؤثر است و باید انجام شود. عمل به توصیه پزشکان و متخصصین لازم و ضروری است و مسافرتی که این بیماری را منتقل کند و موجب آسیب به خود و دیگران باشد، جایز نیست و توصیه می‌شود مردم عزیز از سفرهای غیرضروری اجتناب کنند.

٢- در فرض مذکور لازم نیست احوالپرسی حضوری باشد، می‌تواند به وسیله تلفن یا شکل‌های دیگر از احوال هم مطلع شوند و اظهار محبت خود را داشته باشند و همین طور برای کمک مادی می‌توانند از طریق‌های غیرحضوری اقدام نمایند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار