معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گفت: بنگاه‌هایی که از شیوع بیماری کرونا در استان آسیب دیدند باید احصاء شوند تا بتوانند از تسهیلات دولتی بهره مند شوند.
کد خبر: ۸۳۴۶۳۱
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۳:۳۵ 29 March 2020

به گزارش تابناک قم، مهرداد غضنفری در جلسه تدوین برنامه های عملیاتی جهش تولید در استان قم در سالن جلسات امام جواد(ع)استانداری با اشاره به تبعات بیماری کرونا اظهار کرد: تحلیلی از تبعات این بیماری بر اقتصاد استان صورت گرفته و 30 پیشنهاد برای کاهش تبعات کرونا بر اقتصاد قم ارائه شده است.

وی ادامه داد: باید برای ادامه صادرات استان قم تلاش کنیم و دولت با دیپلماسی اقتصادی و تعریف یک پروتکل بهداشتی زمینه را برای صادرات کالاهای تولیدی استان فراهم سازد تا شاهد انباشت کالاها در انبارهای واحدهای تولیدی استان قم به دلیل عدم وجود تقاضای داخلی نباشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم افزود: بخشی از درآمد واحدهای کوچک در روزهای پایانی سال است که این واحدها سال گذشته به دلیل بیماری کرونا از این درآمد محروم شدند.

غضنفری با اشاره به بنگاه‌های اقتصادی استان قم اظهار کرد: بنگاه‌هایی که از شیوع بیماری کرونا در استان آسیب دیدند باید احصاء شوند تا بتوانند از تسهیلات دولتی بهره مند شوند.

وی ادامه داد: به دنبال افزایش ظرفیت واحدهای تولیدی در استان هستیم، البته هنوز بخش گردشگری اولویت استان است، ولی به دنبال گسترش بخش‌های صنعت و کشاورزی در قم در کنار بخش گردشگری هستیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم افزود: با وجود این که بخش زیادی از منابع مردم استان در اختیار بانک‌های خصوصی است، اما این بانک‌ها در کمک به بخش تولید قم نقش زیادی ایفا نمی‌کنند.

غضنفری با اشاره به نرخ بیکاری در استان قم اظهار کرد: از ابتدای سال 1398 تا فصل پاییز سال گذشته نرخ بیکاری در استان رو به کاهش بود و اگر بیماری کرونا شیوع پیدا نمی‌کرد، نرخ بیکاری در قم تک رقمی می‌شد، اما با این وجود در سال جاری تلاش خواهیم کرد که با جلوگیری از بیکاری کارگران واحدهای تولیدی، اجازه افزایش نرخ بیکاری در قم را ندهیم.

وی ادامه داد: سال گذشته استان قم با تورم 32 درصدی دومین استان به لحاظ مطلوبیت نرخ تورم در کشور بود، همچنین شاخص میانگین درآمد مردم استان قم افزایش پیدا کرد، در سال گذشته تعداد مستمری بگیران بیمه بیکاری در استان کاهش یافت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم خاطرنشان کرد: با محدودیت‌های مالی دولت و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های بخش خصوصی باید برنامه‌های اقتصادی را در استان اجرا کنیم، هم اکنون روند تامین کالاهای مورد نیاز مردم قم بدون هیچ مشکلی ادامه دارد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار