مسوولان پنج هیأت ورزشی وزنه‌برداری، اسکواش، دوچرخه‌سواری، کوهنوردی و تنیس استان قم جای خود را به فرد برگزیده مجمع انتخابات این هیأت‌ها دادند.
کد خبر: ۸۳۶۵۳۲
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۷ 06 April 2020

به گزارش تابناک قم، ورزش قم سال 1398 را در حالی پشت‌سر گذاشت که جمعی از روسا و سرپرستان هیأت‌های ورزشی قم با مسوولیت‌ خود در این عرصه مهم اجتماعی رسما خداحافظی کردند، هیأت‌هایی نظیر وزنه‌برداری، اسکواش، دوچرخه‌سواری، کوهنوردی و تنیس که سرپرست یا رئیس سابق آنها با توجه به برگزاری مجمع انتخابات جای خود را به رئیس جدید داد.

در واقع امور مجامع هیأت‌های ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان قم که مسوولیت آن را یکی از چهره‌های جوان اما تحصیل کرده این اداره کل یعنی محمد علی‌مردانی بر عهده دارد، در سال گذشته برای ثبت نام از کاندیداها و برگزاری مجمع انتخابات 10 ورزشی این استان اقدام کرد.

این هیأت‌های ورزشی شامل وزنه‌برداری، اسکواش، شطرنج، قایقرانی، دوچرخه‌سواری، ورزش‌های ناشنوایان، کاراته، کوهنوردی و صعودهای ورزشی، تنیس و بوکس است که در پنج انتخابات تغییر ریاست انجام شد، یک هیأت برای نخستین‌بار فعالیت خود را آغاز کرد و چهار هیأت ورزشی نیز روسای خود را ابقاء کردند.

ابقاء روسای 4 هیأت و آغاز فعالیت یک هیأت ورزشی جدید

شطرنج، ورزش‌ ناشنوایان، کاراته و بوکس چهار هیأتی هستند که با رای اعتماد اعضای مجمع انتخابات آنها، روسای سابق در مسوولیت خود ماندگار و برای چهار سال دیگر به عنوان رئیس ابقاء شدند، اما انتخابات هیأت قایقرانی برای نخستین‌بار برگزار و نخستین رئیس این هیأت ورزشی در قم معرفی شد.

این در شرایطی است که هیأت‌های وزنه‌برداری، اسکواش، دوچرخه‌سواری، کوهنوردی و صعودهای ورزشی و تنیس، پنج هیأتی محسوب می‌شوند که با توجه به پایان دوره چهار ساله رئیس سابق و در برخی از آنها با توجه به کناره‌گیری رئیس پیشین، مجمع انتخابات نسبت به انتخاب رئیس جدید اقدام کرد.

انتخاب رضوی به عنوان رئیس هیأت وزنه‌برداری

نخستین مجمع انتخابات سال 1398 هیأت‌های ورزشی استان قم در روز 29 فروردین ماه این سال با حضور رئیس فدراسیون وزنه‌برداری، مدیر کل ورزش و جوانان و دیگر اعضای مجمع در سالن کنفرانس اداره کل ورزش و جوانان برگزار شد و سیدمحسن رضوی‌اصل رئیس این هیأت ورزشی شد.

در مجموع تعداد 15 نفر از اعضای مجمع انتخابات هیأت وزنه‌برداری استان قم واجد شرایط رای دادن بودند که 9 نفر از جمع آنها به سیدمحسن رضوی‌اصل رای دادند و تا وی برای مدت چهار سال تا 1402 مسوولیت ریاست هیأت وزنه‌برداری قم را بر عهده بگیرد، هیأتی که به دلیل تغییر و تحولات فراوان در دهه 1390 از نظر کسب مدال و فعالیت‌های همگانی و قهرمانی افت کرده بود.

حسینی رئیس جدید هیأت اسکواش

دومین مجمع انتخاباتی هیأت‌های ورزشی استان قم در سال 1398 برای تعیین رئیس جدید هیأت اسکواش تشکیل شد، برای این مجمع روز 22 اردیبهشت ماه رئیس فدراسیون اسکواش به قم آمد و اعضای مجمع با رای خود نیره‌سادات حسینی را برای مدت چهار سال به عنوان رئیس هیأت انتخاب کردند.

حسینی در شرایطی مسوولیت ریاست هیأت اسکواش قم را بر عهده گرفت که بعد از پایان دوره ریاست احمد مولوی رئیس سابق این هیات، مدت هشت ماه سرپرست اسکواش قم بود و تمام 12 رای اعضای مجمع انتخابات هیأت را به خود اختصاص داد و تا سال 1402 رئیس هیأت اسکواش قم شد، نکته جالب این است که حسینی برای رقابت در مجمع سه رقیب داشت که هیچ یک در مجمع حاضر نشدند و از کاندیداتوری انصراف دادند.

سومین دوره متوالی ریاست رحمتی در هیأت شطرنج

سومین مجمع انتخاباتی هیأت‌های ورزشی قم روز هفتم مرداد ماه برای مشخص شدن رئیس جدید هیأت شطرنج برگزار شد، مجمعی که در آن حسین رحمتی‌نشاط رئیس سابق این هیأت برای سومین دوره متوالی رای اعتماد اعضای مجمع را گرفت و در مسوولیت ریاست این هیأت ماندگار شد.

رحمتی‌نشاط که نخستین‌بار در سال 1390 و دومین بار تیر ماه سال 1384 به مدت دو دوره متوالی ریاست هیأت شطرنج قم را عهده‌دار شده بود، تعداد 12 رای از 13 رای اعضای مجمع را به خود اختصاص داد و یک رای دیگر به محسن عدالت‌خواه تنها رقیب وی در این مجمع اختصاص پیدا کرد.

ولی نخستین رئیس هیأت قایقرانی

تا قبل از سال 1398 هیأت قایقرانی در استان قم فعالیت نداشت، اما استارت راه‌اندازی و آغاز فعالیت‌‌های این هیأت ورزشی در این سال زده شد و مجید ولی که یکی از چهره‌های تحصیل کرده ورزش محسوب می‌شود از سوی فدراسیون قایقرانی به عنوان سرپرست هیأت منصوب شد.

بعد از دوره سرپرستی، مقدمات برگزاری مجمع انتخابات هیأت قایقرانی قم در روز دهم مهر ماه فراهم شد و مجید ولی تنها کاندیدای ریاست این هیأت ورزشی نوپا در حضور علیرضا سهرابیان رئیس فدراسیون، مدیر کل ورزش و جوانان قم و دیگر اعضای مجمع با کسب 13 رای از 13 رای موجود در گلدان جمع‌آوری آراء تا سال 1402 رئیس هیأت قایقرانی قم شد.

امینی سکاندار هیأت دوچرخه‌سواری

در هفدهمین روز مهر ماه سال 98 مجمع انتخابات هیأت دوچرخه‌سواری استان قم تشکیل شد، هیأتی که بعد از پایان دوره چهار ساله ریاست محمدکاظم حججی با حضور افشین میرصالحی به شکل سرپرستی اداره می‌شد و پنج کاندیدا به نام‌های مصطفی امینی، حمید عرب، محمد الهامی، محمدابراهیم موسوی و محمدباقر باقری داشت.

در مجمع انتخابات این هیأت ورزشی با حضور خسرو قمری رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری، مصطفی امینی با کسب ۱۳ رای برای مدت چهار سال سکان‌دار هیأتی شد که علاوه بر فعالیت‌های همگانی، در بخش قهرمانی رشته‌های کورسی و کوهستان و چندین ماده دوچرخه‌سواری که زیر مجموعه این دو رشته است، فعالیت می‌کند.

ابقاء علیزاده در ریاست هیأت ناشنوایان

ورزش‌های ناشنوایان یکی دیگر از هیأت‌های ورزشی استان قم است که در سال 1398 مجمع انتخابات آن برگزار شد، هیأتی که در چندین رشته ورزشی فعالیت می‌کند و نکته جالب توجه راجع به آن، داشتن چند ملی‌پوش در تیم‌های ملی فوتبال و فوتسال ناشنوایان ایران و کسب عناوین و افتخارات آسیایی و جهانی است.

این هیأت ورزشی که در چهار سال گذشته به ریاست مصطفی علیزاده فعالیت می‌کرد، مجمع انتخابات خود را در روز دوازدهم آذر ماه با حضور رئیس فدراسیون برگزار کرد و مصطفی علیزاده با کسب ۹ رای از مجموع ۱۳ رای مجمع تا سال 1402 بار دیگر به عنوان رئیس هیات ناشنوایان قم انتخاب شد، در حالی که ناصر خان‌زاده دو رای و میثم اخوان نیز دو رای این مجمع را از آن خود کردند.

پیروزی برخوردار در رقابت نفس‌گیر ریاست کاراته

کاراته از جمله هیأت‌های ورزشی شاخص استان قم است که همواره انتخابات آن با حواشی و چالش‌هایی مواجه است، هیأتی که بعد از پایان دوره چهار ساله ریاست علیرضا برخوردار در نیمه سال 1398، به مدت سه ماه با حضور محسن فارسی به شکل سرپرستی اداره شد تا مجمع انتخابات برگزار شود.

این مجمع در روز 25 دی‌‌ماه سال 98 در سالن کنفرانس اداره کل ورزش و جوانان با حضور رئیس فدراسیون کاراته تشکیل شد، مجمعی که چهار کاندیدا داشت اما رقابت اصلی بین علیرضا برخوردار با هفت رای و محمدمهدی سلطانی با پنج رای بود و رای‌گیری دو مرحله به طول انجامید اما مجمع انتخابات به دلیل نگرفتن آراء لازم توسط هیچ کدام از کاندیداها، بدون معرفی رئیس جدید تمام شد و قرار بر این بود که محسن فارسی به سرپرستی خود در این هیأت ادامه دهد.

اما مدتی بعد از سوی فدراسیون کاراته اعلام شد که با توجه به رای نهایی شورای امور مجامع معاونت قهرمانی و دفتر امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی وزارتخانه، با توجه به اینکه علیرضا برخوردار در مرحله دوم رای‌گیری تعداد رای بیشتری را کسب کرده، به عنوان رئیس هیأت کاراته قم معرفی می‌شود، بدین‌ترتیب دوره ریاست برخوردار هشت ساله شد.

جوادی و پایان بلاتکلیفی هیأت کوهنوردی و صعودهای ورزشی

هیأت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان قم بعد از پایان دوره چهار ساله ریاست مهدی مصطفی‌لو یکی از چهره‌های موفق این رشته ورزشی و ثبت‌نام از کاندیداها در روز ششم بهمن ماه سال 98 در اداره کل ورزش و جوانان تشکیل شد، هیأتی که بیش از یک سال با حضور حمیدرضا مرادی از کارشناسان اداره کل ورزش و جوانان به شکل سرپرستی اداره می‌شد.

در این مجمع رقابت برای نشستن بر کرسی ریاست هیأت کوهنوردی و صعودهای ورزشی قم بین حسن وفا و مسعود جوادی‌پایان برگزار شد و که سرانجام جوادی‌پایان با کسب 10 رای از 14 رای اعضای مجمع برای مدت چهار سال تا 1402 ریاست این هیأت ورزشی را بر عهده گرفت.

حسنی جانشین رئیس مستعفی تنیس

مجمع انتخابات هیأت تنیس استان قم که همانند اکثر هیأت‌های ورزشی قم دوره سرپرستی را می‌گذراند، در روز 24 بهمن ماه سال 98 برگزار شد، هیأتی که ریاست آن را محمدرضا قدیر رئیس فعلی دانشگاه علوم پزشکی قم بر عهده داشت اما قدیر بعد از قبول مسوولیت در این دانشگاه از هیأت تنیس قم استعفا کرد.

هیأت تنیس قم پس از استعفای قدیر، مدتی به حال خود رها بود و سرانجام فدراسیون تنیس به پیشنهاد اداره کل ورزش و جوانان ساره حسنی را سرپرست این هیأت ورزشی کرد، کسی که در مجمع انتخابات هیأت تنیس قم گوی سبقت را از رقبایی همچون رضا هاشمی‌ماد و حسن داوری، با 13 رای از 14 رای اعضاء مجمع ریاست چهار سال آینده تنیس قم را عهده‌دار شد.

تمدید ریاست عباس‌زاده در هیأت بوکس

آخرین مجمع انتخابات هیأت‌های ورزشی قم در سال 1398 به رشته بوکس اختصاص داشت، رشته‌ای که با حضور داور بین‌المللی و مطرح بوکس ایران یعنی مجید عباس‌زاده در چهار سال گذشته مسیر موفقی را طی کرده بود و عباس‌زاده بار دیگر با اعتماد اعضای مجمع سکاندار این هیأت ماند.

در بیست و نهمین روز بهمن ماه این مجمع در اداره کل ورزش و جوانان با حضور دبیر فدراسیون بوکس و نماینده داوران، مربیان، ورزشکاران، قهرمانان، آموزش و پرورش و ... برگزار شد، مجمعی که در آن مجید عباس‌زاده با کسب ۱۳ رای از مجموع 14 رای اعضای حاضر در مجمع، ریاست خود در هیأت بوکس استان قم را هشت ساله کرد.

برگزاری مجمع سالیانه برای بررسی عملکرد هیأت‌ها

محمد علی‌مردانی مسوول امور مجامع هیأت‌های ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: سال گذشته انتخابات 10 هیأت ورزشی را در شرایطی برگزار کردیم که در هشت مجمع روسای فدراسیون‌ها حضور یافتند و فقط در انتخابات تنیس و بوکس با حضور دبیران فدراسیون تشکیل شد.

وی ادامه داد: قطعا در سال جدید نیز روند برگزاری مجامع هیأت‌های ورزشی ادامه می‌یابد و در مجامع عمومی سالیانه به بررسی عملکرد هیات‌ها می‌پردازیم، ضمن اینکه امسال دوره چهار ساله برخی از هیأت‌های ورزشی پایان می‌یابد و برای برگزاری مجمع انتخابات هماهنگی‌های لازم با فدراسیون‌های مرتبط انجام می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار