کد خبر: ۸۴۳۴۰۰
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۲:۵۷ 29 April 2020

بی شک در جامعه رو به تعالي در حوزه اطلاع رسانی، اصحاب رسانه و فعالان روابط عمومي، در نظر مردم از جایگاه ویژه و تاثیرگذارتری برخوردار مي باشند. از این منظر افکار سنجی و سنجش سلیقه مخاطب و تولید محتوا و اطلاع رساني و ارائه عملکرد از سوي سازمان ها و نهادهاي متولي خدمت به مردم، امري بسيار مهم و ضروري بوده و بايد متناسب با ذائقه و نياز مخاطب و به صورت مستمر و صحیح انجام شود.

در دنياي امروز، جايگاه و نقش رسانه به عنوان زبان حقيقت جوي جامعه و روابط عمومي به مثابه یکی از قوي ترين ابزارهاي مدیریت افکار و اصلی ترین حلقه ارتباط و پل ارتباطي بین سازمان و مخاطبين، يك نقش كاملاً ويژه و تعيين كننده است و قطعاً تعامل و همكاري اين دو بخش مي تواند بركات و دستاوردهاي ارزشمندي را به همراه داشته باشد. بین رسانه ها و روابط عمومی مشترکات زیادی وجود دارد که تقويت اين وجوه اشتراكي سبب گسترش همكاري ها و افزايش راندمان كاري در اين حوزه خواهد شد و بالعكس دامن زدن به حواشی و بزرگنمايي نقاط اختلافی بین روابط عمومی ها و رسانه ها علاوه بر دور كردن اين دو مجموعه از رسالت های اصلی خود در آگاهی بخشی به مردم و تنوير افكار عمومي، اعتماد عمومي به فعالان دلسوز و پرتلاش اين عرصه را نيز خدشه دار خواهد كرد.

در اين راستا، شورای هماهنگی روابط عمومی هاي استان به عنوان شورايي حرفه اي و متشكل از مديران روابط عمومي دستگاه ها و نهادهاي دولتي و عمومي و به منظور ايجاد زمينه هاي هم افزايي و تعامل بيشتر فعالين اين عرصه با یکدیگر در جهت پيشبرد برنامه ها و رفع موانع كاري اين حوزه فعال مي باشد و در صورت فراهم شدن امكان حضور نمایندگانی از رسانه ها و با سلايق و ديدگاه هاي مختلف و با لحاظ شرايط و اقتضائات لازم، ظرفيت ارزشمندي است كه مي تواند در راستای رفع نگرانی ها و دغدغه هاي عرصه اطلاع رساني و ارائه راهکار های عملیاتی در راستاي تسهيل زمينه هاي خدمات رساني به مردم گام های موثری را بردارد.

يكي از نکات مهم در تعامل دو سويه بین روابط عمومی ها و رسانه ها، رصد مناسب فضاي رسانه اي به منظور شناخت رسانه هاي فعال و پاي كار و در نظر گرفتن سياست هاي تشويقي و حمايتي لازم از اين گونه رسانه ها است.

درج و انعكاس اخبار و اطلاعات کذب و انجام قضاوتهای غیر کارشناسی در رسانه هاي از جمله آفت هاي ارتباطي بين رسانه ها و دستگاه ها است که ضمن پاشیدن بذر ناامیدی در دل مردم، موجب تشویش اذهان عمومی نيز خواهد شد.

بدون شك رعایت انصاف و عدالت در گفتار و دوری از بیان اطلاعات نادرست يكي از ویژگیهای مهم رسانه های متعهد و منصف است که باید ضمن احترام به اين طيف از رسانه ها، زمينه تشويق آن ها را نيز فراهم كرد.

خوشبختانه نگاه ويژه و رویکرد حمايتي استاندار فعلي قم نسبت به اصحاب رسانه، شرایط بی نظیر و مغتنمي را برای گسترش ارتباطات دوسویه دستگاهها با مردم از طریق روابط عمومی ها و رسانه ها فراهم ساخته و مي طلبد كه در راستای بهره مندی بیشتر از این فضا براي ترمیم نقاط ضعف موجود و ارتقاء نظام مطالبه گري و پاسخگويي در دستگاه ها به عنوان رويكرد مهم دولت و از موضوعات مورد تأكيد مقام عالي استان، قدم هاي عملي مؤثرتري نيز برداشته شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار