رئیس پژوهشگاه فقه نظام:
رئیس پژوهشگاه فقه نظام گفت: دشمنان برای قم هراسی منشأ کرونا را طلاب قم و طلاب چینی اعلام کردند.
کد خبر: ۸۴۹۲۱۴
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۲:۲۴ 12 May 2020

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام محمد حاج ابوالقاسم دولابی در برنامه تفسیر قرآن کریم که در حرم حضرت معصومه (س) برگزار و از طریق رسانه‌ها منتشر شد، با اشاره به آیات جز ۱۷ قرآن کریم افزود: خداوند در سوره انبیا شرح حال مردان بزرگ مقاومت یعنی پیامبران الهی را بازگو می‌کند و اسوه‌ها و الگوهایی برای ما ارائه می‌دهد.

وی ایستادگی در برابر جنگ تبلیغاتی را دارای اهمیت بسیاری دانست و افزود: ایستادگی در برابر جنگ‌های تبلیغاتی دشمنان در سوره انبیا مورد توجه قرار گرفته است.

عضو مجلس خبرگان با اشاره به آیه سه سوره انبیا افزود: تناقض‌های رفتاری مشرکان در این هجمه‌های تبلیغاتی جالب است چرا که از یک سو می‌گویند پیامبر (ص) بشری مانند دیگران است و از طرفی می‌گویند ایشان ساحر است، گاهی می‌گفتند چیزهایی که پیامبر (ص) فرموده است حاصل خواب‌های پریشان است و گاهی ایشان را دروغ‌گو و گاهی شاعر خطاب می‌کردند.

وی ادامه داد: این هجمه‌ها امروز نیز نسبت به ساحت پیامبر (ص) وجود دارد و برخی از مدعیان مسلمانی قرآن را خواب‌ها و رویاهای پیامبر می‌دانند.

حجت الاسلام حاج ابوالقاسم با بیان اینکه در آیه ۳۶ سوره انبیا به تحقیر و تمسخر پیامبر (ص) توسط مشرکان اشاره شده است، افزود: مشرکان پیامبر (ص) را با اشاره دست مورد تمسخر قرار می‌دادند و می‌گفتند ایشان است که بت‌های ما را انکار می‌کند.

وی بیان کرد: حربه‌های تبلیغاتی دشمنان در جنگ رسانه‌ای در چندین محور انجام می‌شود، نخست تمسخر و تحقیر، دوم نسبت‌های ناروا دادن و برچسب زدن که قرآن درباره مؤمنین فرموده که مؤمنان از ملامت‌ها نمی‌هراسند، سوم غوغا سالاری و جلوگیری از انتشار پیام پیامبران الهی، چهارم ایجاد تردید و شبهه افکنی در قبال پیامبران الهی، پنجم فریب و تهدید و ششم فشار اقتصادی و تحریم است.

رئیس پژوهشگاه فقه نظام ادامه داد: دشمنان امروز نیز با حربه‌های مختلف علیه جبهه مقاومت و به ویژه ملت شریف ایران فعالیت می‌کنند و در جنگ فرهنگی، اقتصادی، سایبری و حتی جنگ بیولوژیکی با حق مبارزه می‌کنند.

وی بیان کرد: در مورد بیماری کرونا مشاهده کردیم که با هزاران دروغ اخبار را وارونه نشان دادند و برای قم هراسی منشأ کرونا را طلاب قم و طلاب چینی اعلام کرده و ایران را در اعلام آمار کرونا و جانباختگان این حادثه دروغگو خوانند و گفتند ایران توانایی مقابله با این ویروس را ندارد و همچنین باورهای دینی را به تمسخر گرفتند و به تحریم‌های خود ادامه دادند و در عین حال وعده‌های پوشالی برای کمک به مردم را مطرح کردند.

حجت الاسلام حاج ابوالقاسم دولابی اضافه کرد: همچنین دشمنان صحنه‌های زیبای جانفشانی پزشکان و پرستاران را سانسور می‌کردند و تلاش داشتند تا ترس در کشور ایجاد کنند.

وی بیان کرد: آیه ۶ سوره حجر می‌فرماید که مشرکان به پیامبر (ص) به صورت صریح توهین می‌کردند و ایشان را دیوانه خطاب می‌کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: امام صادق (ع) در حدیثی می‌فرمایند که فردای قیامت منادی ندا می‌دهد کجایند آن‌هایی که راه را بر اولیای من بستند، کسانی که صورت‌های آنها بسیار زشت است بر می‌خیزند و سپس ندا می‌رسد این‌ها کسانی هستند که مؤمنان را مورد آزار و اذیت قرار دادند و آن‌ها را به سمت جهنم سوق خواهند داد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار