استاندار قم گفت: با وجود شیوع کرونا، تولید در استان متوقف نشد و این عدم توقف را حتی در ایام تعطیلات نوروز در استان قم شاهد بودیم.
کد خبر: ۸۴۹۶۳۶
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۸ 13 May 2020

به گزارش تابناک قم، بهرام سرمست در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم در سالن جلسات کرامت استانداری با اشاره به عملکرد بخش بانکی استان قم اظهار کرد: ضمن این که قدردان رشد عملکرد این بخش در استان هستیم، اما انتظار داریم که در سال جهش تولید، جهش را در زمینه عملکرد بخش بانکی در استان قم شاهد باشیم.

وی ادامه داد: باید از منابع و تسهیلات بانک‌های خصوصی در استان قم به خوبی استفاده شود، عملکرد بانک‌ها هم اکنون در استان مطلوب نیست، جهت گیری بانک‌ها باید به سمت های واحدهای راکد و نیمه فعال و بازگرداندن دوباره واحدهای تملیکی به چرخه تولید و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان باشد.

استاندار قم افزود: جهش تولید مستلزم همراهی و همکاری سیستم بانکی است و نقش سیستم بانکی در این زمینه شایان ذکر است. بانک‌های استان قم باید برنامه در زمینه جهش تولید ارائه بدهند، به دنبال افزایش اختیارات این بانک‌ها در استان هستیم و بازنگری در این زمینه ضروری است.

سرمست با اشاره به مقابله با کرونا در استان قم اظهار کرد: از تمام ظرفیت‌ها در استان برای مقابله با کرونا استفاده شد، شاهد آرامش نسبی در زمینه بیماران کرونایی در قم هستیم، البته این مساله به معنای عادی شدن وضعیت نیست.

وی ادامه داد: طرح فاصله گذاری اجتماعی هوشمند از طرح‌های مهم برای مقابله با شیوع کرونا در کشور و استان قم بود و بخش سلامت استان در مقابله با این بیماری، تاب آوری خود را نشان داد.

استاندار قم افزود: 92 درصد مردم استان طرح فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کردند، در حالی که این عدد در کشور به صورت میانگین 83 درصد بود، مردم قم التزام خوبی در پروتکل‌های بهداشتی داشتند و امیدواریم که در شب‌های قدر این مراعات ادامه پیدا کند تا بتوانیم بیماری را کنترل و مدیریت کنیم.

سرمست با اشاره به اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی هوشمند در استان قم اظهار کرد: از واحدهای صنعتی و صنفی موفق در زمینه اجرای این طرح در استان تقدیر می‌کنیم، باید به دنبال برندسازی و دادن ارزش معنوی به این واحدها باشیم و واحدها در اولویت گرفتن تسهیلات باشند.

وی خاطرنشان کرد: با وجود شیوع کرونا، تولید در استان قم متوقف نشد، این عدم توقف را حتی در ایام تعطیلات نوروزی و حتی روز نخست فروردین در استان شاهد بودیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار