قائم‌مقام تولیت مسجد مقدس جمکران‌:
قائم‌مقام تولیت مسجد مقدس جمکران به بخش‌نامه و ابلاغیه ستاد ملی مبارزه با کرونا برای بازگشایی مساجد اشاره کرد و گفت: برای بازگشایی مسجد مقدس جمکران تابع دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا هستیم.
کد خبر: ۸۴۹۶۴۱
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۴ 13 May 2020

به گزارش تابناک قم، محمدکاظم پورامینی در جلسه ستاد پیشگیری و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قم در سالن کرامت استانداری، به بخش‌نامه و ابلاغیه ستاد ملی مبارزه با کرونا برای بازگشایی مساجد اشاره و اظهار داشت: احساس می‌کنیم تنظیم این بخش‌نامه مربوط به قبل از سخنان مقام معظم رهبری بوده است.

قائم‌مقام تولیت مسجد مقدس جمکران گفت: این بخش‌نامه اگر بعد از سخنان مقام معظم رهبری تنظیم‌شده بود در این صورت فرق بین مسجد و صحن اماکن متبرکه را بهتر می‌دیدند، یقیناً با این اقدام آسیب جدی به‌سلامت مردم می‌خورد.

وی با تأکید بر لزوم توجه به معنویت مردم در این شرایط حساس کشور ابراز کرد: صحن‌های بزرگ و رواق‌های عظیم حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران به‌مراتب خطر کمتری از مساجد با ظرفیت کم دارند.

پور امینی با بیان اینکه مسجد مقدس جمکران همواره عین دستورات ستاد ملی مبارزه با کرونا عمل کرده است، تصریح کرد: برای باز کردن این مکان مقدس نیز منتظر دستور هستیم و فقط شرایطی را باید استان فراهم کند که هر زمان دستور بازگشایی صادر شد به‌صورت هم‌زمان اتفاق بیفتد و مسجد مقدس جمکران و حرم‌ها بالسویه باز شود.

قائم‌مقام تولیت مسجد مقدس جمکران در پایان با تأکید بر اینکه مسجد مقدس جمکران و حرم‌های مطهر بعد از شب‌های قدر قابل بستن نیستند، خاطرنشان کرد: بنابراین باید بعد از بازگشایی مسجد جمکران دستگاه‌های مرتبط پای‌کار باشند، ضمن این‌که ما می‌توانیم جمعیت را در داخل صحن مدیریت کنیم نه خارج آن و همچنین تأمین مواد بهداشتی در توان ما نیست.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار