استاندار قم با تأکید بر نقش بانک‌ها در تحقق اهداف و برنامه‌های استان در سال جهش تولید گفت: بانک‌ها تا ۱۵ روز آینده گزارش عملکرد سال گذشته و برنامه‌های سال جاری خود را برای تقویت جهش تولید ارائه دهند.
کد خبر: ۸۴۹۶۴۲
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۵ 13 May 2020

به گزارش تابناک قم، بهرام سرمست در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان که در سالن جلسات کرامت استانداری برگزار شد، گفت: هم اکنون در سال جهش تولید قرار داریم و باید به این مساله به خوبی توجه داشته باشیم. هم اکنون نیازمند اقداماتی فراتر از سال رونق بوده و ضمن قدردانی از همه‌کسانی در سال گذشته با فعالیت مؤثر رشد اقتصادی مطلوبی را برای استان قم رقم زدند باید باقدرت بیشتری وارد میدان تولید شویم.

وی افزود: بانک‌های دولتی در سال گذشته نقش بسیار پررنگی در این عرصه داشته و باید از آن‌ها تقدیر شود و همچنین باید با ارزیابی، عملکرد بانک‌ها سنجیده شده و در صورت نیاز تذکرات لازم ابلاغ شود. باید از ظرفیت و منابعی که در اختیار بانک‌های خصوصی است به نحو احسن استفاده و این سطح عملکرد مورد رضایت استان نبوده و باید همکاری آن‌ها تقویت شود.

استاندار قم بیان کرد: جهت‌گیری همه بانک‌های استان به سمت حمایت از شرکت‌ها و صنایع دانش‌بنیان باشد. باید اولویت‌ها برای احیایی واحدهای راکد و نیمه راکد لحاظ شده و 23 واحدی که به تملک بانک‌ها درآمده به مدار تولید برگردانده شود و همچنین برای بانک‌ها کارگروه مشخصی تعیین‌شده و گزارش پیشرفت آن ارائه شود.

سرمست در ادامه چند محور ابلاغ‌شده از طرف وزیر کشور را مورد بررسی قرارداد و گفت: در آخرین ابلاغیه وزارت کشور 30 محور در جهت جهش تولید در حوزه اقتصادی مشخص‌شده که بخشی از این محورها به سیستم بانکی پرداخته‌شده است.نقش سیستم بانکی در جهش تولید بسیار مؤثر بوده و از همه عوامل تولید تأثیرگذارتر است و باید همه بانک‌ها برنامه‌های خود را در تقویت جهش تولید ارائه دهند.

استاندار قم یادآورشد: حضور فعال‌تر بانک‌ها در میدان تولید بسیار مهم و ضروری است. در صورت نیاز به واگذاری اختیارات بیشتر به بانک‌ها این مسئله پیگیری شده و من نیز در این حوزه پیگیرهای لازم را انجام خواهم داد و معتقدم این تفویض اختیارات باید از سیستم مدیریت مرکزی انجام شود. البته باید در زمینه ارایه تسهیلات نیز باید بازنگری صورت گیرد.

وی گفت: برای ارائه تسهیلاتی با سقف بیشتر نیازمند تفویض اختیارات بیشتری به بانک‌ها هستیم و بانک‌ها نیز برنامه‌ها و اختیارات موردنیاز خود را به‌صورت مکتوب ابلاغ و مطالبه کنند.

سرمست با تأکید دوباره بر احیای واحدهای راکد و تملک شده تصریح کرد: باید برای جهش تولید و اصلاح آیین‌نامه‌ها و بخش‌نامه و همچنین احیای واحدهای راکد زمان‌بندی مشخصی ارائه‌شده و منعکس شود.

وی بر احصاء شرایط کرونا و رفع موانع موجود نیز تأکید کرد و گفت: باید بانک‌ها تا 15 روز آینده گزارش عملکرد سال گذشته و برنامه‌های سال جاری خود را برای تقویت جهش تولید ارائه دهند.

استاندار قم استفاده از ظرفیت‌های استانی و ملی را برای تقویت جهش تولید در استان مورد توجه قرارداد و اظهار داشت: باید از آقای نهاوندان در پیشبرد اهداف استان در جهت تحقق جهش تولید بهره‌مند شویم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار