رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: آمارهای استان در خصوص بیماران کرونایی بستری در مراکز درمانی به صورت روزانه به مردم اطلاع رسانی می‌شود، طی دو سه روز اخیر مراجعات به مراکز درمانی شهر افزایش پیدا کرده است.
کد خبر: ۸۴۹۶۴۳
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۸ 13 May 2020

به گزارش تابناک قم، محمدرضا قدیر در جلسه ستاد پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قم در سالن جلسات کرامت استانداری با اشاره به وسایل نقلیه عمومی اظهار کرد: حدود 30 درصد ریسک انتقال کرونا در وسایل نقلیه عمومی است و باید ماسک را در ناوگان تاکسی و در آینده در ناوگان اتوبوسرانی اجباری کنیم تا ریسک انتقال کرونا را کاهش بدهیم.

وی ادامه داد: براساس پروتکل نباید افراد مسن، دارای بیماری قلبی و زمینه ای و کودکان در مراسم شب قدر شرکت کنند، همچنین در این مراسم در فضای سربسته باید تنها 25 درصد ظرفیت مکان پر شود و فاصله افراد با یکدیگر حداقل یک متر باشد و افراد با ماسک و دستکش در مراسم شرکت کنند، نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراسم شب قدر بر عهده امام جماعت، هیأت امنای مسجد و بسیج است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: نباید در مساجدی در شهر که دارای تهویه مناسب و معیارهای لازم نیستند، مراسم شب قدر برگزار شود.

قدیر شهر قم را در منطقه با خطر متوسط در زمینه کرونا دانست و تصریح کرد: آمارهای استان در خصوص بیماران کرونایی بستری در مراکز درمانی به صورت روزانه به مردم اطلاع رسانی می‌شود، صداقت در این زمینه، اصل برای دانشگاه علوم پزشکی قم است، طی دو سه روز اخیر مراجعات به مراکز درمانی شهر افزایش پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: 158 شهر در کشور در منطقه سفید در زمینه کرونا هستند و نباید اجازه بدهیم که شهر قم به منطقه قرمز در این زمینه برگردد، باید افراد پرخطر به مراسم شب قدر نروند و رعایت پروتکل‌ها را داشته باشند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار